Is een antwoord onder invloed,eerlijker dan een nuchter antwoord.? Zie toelichting.

Als je wat gedronken hebt,dan kom je vaak eerlijker over,dan wanneer je totaal nuchter bent.
Je durft meer te zeggen,dus ook over jezelf,en de waarheid.
Maar wat heeft dit voor invloed op je antwoorden.
Naar mijn idee komen ,nadat je wat gedronken hebt je emoties meer los.
Dus je antwoorden zouden eerlijker moeten zijn.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.5K

Het beste antwoord

Nee, absoluut niet. Als iemand gedronken heeft dan zullen zijn innerlijke muurtjes worden afgebroken. Daarmee komt zijn diepste ziel naar buiten toe en zijn werkelijke zelf.
Een antwoord welke hij geeft, zal absoluut eerlijk zijn naar zichzelf toe. Maar of het een eerlijk antwoord is naar een ander toe dat denk ik niet. Het zal niet bedoeld zijn om de ander te helpen in alle oprechtheid. Het antwoord is meer bedoeld voor diegene die het antwoord zelf geeft (die dus gedronken heeft).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dronken mensen hebben vaak veel betere banen en mooiere vrouwen/mannen, snellere auto's en grotere huizen...

Dan dat je ze spreekt in nuchtere toestand.

Ik denk dus dat het antwoord op je vraag is: Nee
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wanneer je ‘kwiet’ bent zal je misschien emotioneler zijn en meer durven zeggen.
Helaas zal degene die eventueel naar je luistert je minder au sérieux nemen.
Wanneer je teveel op hebt en je moet een verklaring afleggen bij de politie of zo .... kan je zich ook meer permitteren om uw gedacht te zeggen . In hun ogen ben je dan toch maar een tijdelijke kwiestenbiebel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
wat een leuk taalgebruik beestie, wat is een kwiestenbiebel? heeft dat met de bijbel te maken? :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nederlands is een rijke taal ,he
Ik ben Vlaming ....zou dit Vlaams zijn ?
vertaling : karnavalszot
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ja, het is beslist Vlaams :-) maar een heel grappig woord, ik kende het niet maar dankzij je uitleg is het nu duidelijk, dank je wel
Ik denk wel dat je daar gelijk in hebt, als je gedronken hebt zijn je emoties losser en vertel je meer dan wanneer je geheel nuchter bent. Een antwoord op een vraag (en dan doel ik alleen op GV en niet bv bij de politie) waar toch niemand je kent, zal opener zijn en eerlijker wanneer het een vraag over emotie betreft. Zo gauw het om andere vragen gaat, durf ik in twijfel te trekken of het antwoord nauwkeuriger is dan zonder drank op.