Waarom moet een indicatorstrookje vochtig zijn?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In welke categorie staat dit of waar gaat t over. Kan ik in de app niet zien...

Antwoorden (1)

Bij een indicatorstrookje gaat het om een stof die met een indicatorstof moet reageren.
Stel je neemt een stukje zilver, en daarnaast een hoopje zwavel. Hoewel die samen kunnen reageren, doen ze dat niet, want ze hebben geen pootjes om naar elkaar toe te lopen.
Breng je ze in een vloeistof (oplossen) dan kunnen ze door de warmtebeweging door de vloeistof gaan zwerven, met de kans dat ze elkaar tegenkomen en reageren.
Reddie