Omdat ze in een overgangsvorm zitten tussen water en land.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat er geen kalkschaal (of zoals bij krokodillen een leerachtige stof) omheen zit,en de eieren op land dus zullen uitdrogen...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
zodat de eieren beschermt worden ze worden dan niet opgegeten door vogels en als ze uitkomen zitten ze meteen in het water
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De eitjes van amfibieën worden niet zelden in grote groepen afgezet (b.v. kikkerdril) en hebben NOOIT een harde schaal maar een geleiachtig omhulsel. Om die rede worden ze in de regel in water afgezet, om uitdroging te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Omdat de eitjes van amfibieën geen kalkschaal om zich heen hebben, net zoals bij kippen. Bij kippen zit de schaal eromheen om te zorgen dat het niet uitdroogt. En amfibieën hebben dus niet zo'n kalkschaal om de eieren, en dus zullen ze uitdrogen. Krokodillen hebben trouwens in plaats van een kalkschaal een leerachtige schaal.