waar verblijven vogels als het onweert?

ik werd gezegd dat de vogels die uit de lucht waren gevallen door de bliksem geraakt kunnen zijn, maar kan dit wel?

bij een tsunami waren de dieren(waaronder ook de vogels) ook weg uit het gebied voordat de vloedgolf aan land kwam.

dan neem ik aan dat dieren bepaalde rampen/stormen aan voelen komen.

als er onweer op komst is, want doen de vogels dan?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K

Het beste antwoord

Nou, je beantwoordt je vraag al deels zelf, die dieren kunnen inderdaad aanvoelen of er noodweer aankomt. Hoe dat kan, weet men nog niet, het is denk ik heel moeilijk te verklaren. Ik zal even een bron zoeken voor je, ik hoop dat ik die kan vinden. Ik heb het zelf ergens gelezen in de Quest, maar ik zal het even zoeken voor je.

Toegevoegd na 3 minuten:
Hee, da's geinig, ik kom een soort Goeievraag site tegen, maar dan in het Engels, en daar is die vraag ook een keertje beantwoordt (maar wel met 'huisdieren' en uiteraard in het Engels) Ik hoop dat je hier wat aan hebt, ik zal de link even bij bron plakken. Het antwoord is trouwens ook als 'Best Answer' aangevinkt, dus het staat bijna bovenaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
leuk om te lezen, die bron. Maar de vraag zoals ik hem begrijp is :Waar blijven de dieren als het noodweer er is. Ze kunnen er niet alsmaar vandaan blijven vluchten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb veel zitten zoeken, maar ik kan het antwoord echt niet vinden. Sorry hiervoor.

Andere antwoorden (1)

Vorige week was er op EenVandaag een interessante reportage over de "vallende vogels" (misschien weet iemand nog welke dag dit was?)
Misschien kan je die terugvinden op "Uitzending gemist"?
Bronnen: