Hebben dieren ook pulken?

Zo ja, welke dieren?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat zijn pulken, volgens jou?
Het is een werkwoord wat peuteren betekent.
Cryofiel
13 jaar geleden
Ik vroeg me ook al af wat een pulk zou kunnen zijn.
Kimath
13 jaar geleden
Ik snap deze vraag echt niet..
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Da's dan vermoedelijk net zoiets als de hurk.
Als je kunt pulken kun je blijkbaar iets hebben dat pulk heet, dus vermoedelijk moet er dan ook ergens iets zitten dat hurk heet.
Wie vroeg er laatst ook weer wat het nieuwste Nederlandse woord was? Deze lijkt me inmiddels een goeie kanshebber ;-) . De pulk.
(In Harry Potter 6 of 7 zit trouwens ook nog zoiets als een ukkepulk ; wellicht heeft dat woord ter inspiratie gediend ? )

Het beste antwoord

als je bedoelt of dieren ook stukjes vuil in de neus kunnen hebben, is het antwoord ja.
ook dieren ademen stofjes in, die samenklonteren door de neusafscheiding, en vervolgens tussen de neushaartjes blijven zitten.

toen m'n katten niesziek waren, vlogen de pulken me af en toe rond de oren.
Rieneke1
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Als ik kijk naar mijn katten: ze hebben allebei weleens van die vuilklontjes onder hun ogen.
De ene heeft ook duidelijk weleens een snotneus, de andere niet want die spoelt de boel elke keer schoon als hij spint: dan stroomt zijn neus werkelijk leeg van waterdun snot (heel fijn ja).

Maar aangezien neusholtes schoongehouden moeten worden en dat gebeurt doordat vuiltjes en stof en dergelijke gevangen worden in het neusslijm, ontstaat daar ook van alles dat weer weg moet. Als het zover komt dat dat snot indroogt tot een hard klontje, dan zal dat vermoedelijk toch 'wegspoelen' via ander, dunner snot.