En nou? Koraal blijkt een wondermiddel voor huidkanker...

http://www.nu.nl/lifestyle/2002922/koraal-wondermiddel-voor-de-huid-.html

Gaan we onze aarde nog meer plunderen? Of is het meneer de president, slaap zacht?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Je moet niet alles geloven wat er wordt geschreven. Het is de journalistiek vooral te doen om het leuke verhaal, niet om de waarheid. Een leuk verhaal trekt namelijk meer lezers dan de waarheid. Daar komt bij dat je voor de waarheid onderzoek moet doen, en dat is moeilijk en het kost tijd, waardoor een concurrent die geen onderzoek doet als eerste met het verhaal kan komen.

Eerst maar eens zien of koraal echt zo'n wondermiddel is. Op grond van dit artikel kunnen we alleen nog maar zeggen dat er bepaalde positieve effecten lijken te zijn. Of die er echt zijn, en of ze groter zijn dan de positieve effecten van andere middelen, is nog onbekend. Dan moet er nog een goed onderzoek komen naar mogelijke bijwerkingen.

Als het al zo is dat die stof goed werkt, kan het best zijn dat we die stof ook uit andere bronnen kunnen halen. Of dat we die stof in een chemische fabriek zelf kunnen maken. Dan loopt het koraal al helemaal geen gevaar.

Dus:
- Eerst zien of het spul echt wel helpt.
- Dan zien of het beter helpt dan andere middelen.
- Dan zien of het geen bijwerkingen heeft.
- Dan zien waar we het het beste kunnen verkrijgen.
- Dan zien of we het zelf zouden kunnen maken.

Er is nog een lange weg te gaan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Nog even afwachten. Die artikelen in die sensatiebladen kloppen niet altijd. Er zijn nog alleen proeven gedaan op haarloze muizen. Maar die zijn wel hoopvol.
Zie bron
AWM
14 jaar geleden
Laat Koraal maar staan, je hoeft niet in alles god te spelen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hopelijk werkt het zou heel handig zijn. Als het koraal op is hebben we misschien een nieuw medicijn. Tja en over het koraal er sterven zoveel diersoorten uit en komen er weer bij(maar daar hoor je nooit iemand over_, blijkbaar is de koraal niet genoeg aangepast.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik hoop niet dat het werkt; koraal moet blijven zitten waar het zit, het is erg nodig voor de aarde. Bij de meeste vormen van huidkanker speelt zonlicht (UV) een erg belangrijke rol. Daarmee wil ik niet zeggen dat het eigen schuld is, maar het is in veel gevallen wel te voorkomen.