Hoe groot is een baarmoeder?

Toegevoegd na 4 minuten:
van een mens. niet zwanger

Toegevoegd na 9 minuten:
http://www.healthylives.nl/dossiers/zwangerschap/9-weken-zwanger als je 9 weken zwanger bent heb je een baarmoeder ten grote van een ei..

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
8.8K

Het beste antwoord

De baarmoeder van een mens, de uterus, heeft de vorm van een klein peertje en is ongeveer 8 centimeter lang en 5 centimeter breed. Gedurende een zwangerschap rekt de baarmoeder enorm op. Na de bevalling keert zij terug tot de normale afmeting.
Amadea
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Die van een muis is heel klein, die van een walvis wat groter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Bij niet zwangere vrouwen rond de 10cm. Bij zwangere vrouwen uiteraard veel groter ( tot wel 35+ cm).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ongeveer de grootte van een vuist (maar minder dik), inclusief de eierstokken.