Kan je afvallen door juist energiedrink te nemen?

er zitten natuurlijk heel veel suikers in. Maar van de cafeïne wordt je ook drukkker, dus je verbranding gaa omhoog. Je doet immers meer. Zou het dan kunnen zijn dat dit zo goed helpt dat je de energiedrink suikers e.d. gewoon verbrand? Dus het juist een positief effect heeft (wat dat betreft) op je verbranding bij een bepaalt aantal blikken t.o.v. niks doen omdat je te slaperig bent??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
7.3K

Het beste antwoord

Wat je kwijtraakt door meer bewegen werk je dubbel en dwars naar binnen met al die suikers. Het heeft dus eerder een averechts effect, tenzij je heel goed weet wat je doet. Volgens jouw redenering kun je dan veel beter zwarte koffie drinken. In de praktijk moet je er natuurlijk altijd voor zorgen dat je alle noodzakelijke voedingsstoffen binnenkrijgt. Verstoorde evenwichten hebben al gauw tot gevolg dat de verbranding eerder op een lager dan op een hoger peil gaat werken om dreigende tekorten te voorkomen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Energiedrankjes helpen alleen op die manier als je:
1. ze drinkt voordat je gaat trainen en je daardoor langer en intensiever kan en gaat trainen
of
2. Je er naast minder eet.

Sommige mensen drinken bv veel koffie, omdat de caffeïne ervoor zorgt dat ze minder honger hebben en daarom dan weer minder eten. Datzelfde effect kunnen energiedrankjes hebben.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je wilt afvallen dan moet je dat verantwoord doen. Alle benodigde voedingsstoffen en vitamines tot je nemen. Zoals je al zegt,in energie drankjes zit veel suiker. als je dit al drinkt moet je dus dubbel zo hard sporten om de suikers uit de energiedrank te verbranden en dan nog de calorieen die je wil verbranden om af te vallen. Beter is om water te drinken want als je dan calorieen verliest weet je zeker dat het van je normale verbranding afgaat en dus.... afvalt
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je energiedrink gebruikt voordat je gaat sporten, kun je vaak langer doorgaan, wat dat betreft verbrand je dan meer kcal.

Maar... in energiedrankjes zitten veel suikers en ook de cafeïne is in grote hoeveelheden helemaal niet gezond! Zelfs bij de light energiedrankjes wordt er gebruikt gemaakt van zoetstoffen (aspartaam) waar nu veel ophef over is (het zou kankerverwekkend zijn) Dus mijn advies; Gezond eten, meer bewegen. Dit kun je lang volhouden en daar val je gezond en blijvend (!) van af!

Gewichtsconsulente Doortje