Wat is het verschil tussen plantaardige en dierlijke cellen dat je niet gezien hebt maar altijd wel is.

Het is een verschil tussen die 2 soorten cellen. Het is iets dat je nooit hebt gezien maar er altijd is geweest. Het heeft een naam weten jullie die??

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
11.9K

Antwoorden (3)

Planten en dieren zijn beiden eukaryoten, als je dat bedoelt. Het verschil: Dierlijke cellen hebben geen celwand
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het verschil tussen plantaardige en dierlijke cellen is dat de vacuolen niet te zien was in de dierlijke cel (in dit geval bij de wangslijmvlies cellen). Dus mijn hypothese klopte wel een beetje dat de dierlijke en plantaardige cellen niet allemaal de zelfde onderdelen hebben.
Ook heb ik gezien dat plantaardige cellen tegen elkaar aan liggen die hebben dus een celwand. Bij dierlijke cellen is dat niet zo.
fremar
13 jaar geleden
Dierlijke cellen hebben geen celwand én geen vacuole, plantaardige cellen wel. Plantaardige cellen kunnen (afhankelijk van welk deel van de plant ze zijn) bladgroenkorrels, kleurstofkorrels en zetmeelkorrels hebben.
Verder hebben dierlijke en plantaardige cellen wel beiden een celmembraan en cytoplasma.