Zijn muizen makkelijk zindelijk te maken?

Ik heb 2 muisjes die al een half jaartje oud zijn. Ik heb ze overgenomen van iemand.

Ratten zijn redelijk makkelijk zindelijk te maken door alle poepjes op een hoop te gooien. Ook zullen ratten niet op iemand plassen op poepen tenzij ze heel nodig moeten, maar meestal proberen ze het op te houden en naar hun kooi te gaan.

Maar ik vroeg met af of er een manier is om de muisjes te leren om alleen in de kooi te poepen en te plassen. Dat is namelijk wel zo makkelijk als ik ze veel op mn schouder heb.

Toegevoegd na 8 minuten:
En natuurlijk hoe je dat moet doen met de muisjes

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.8K

Het beste antwoord

Volgens deze site (zie bron) zijn muizen makkelijk zindelijk te maken, maar dan moet je ze wel jong en tam krijgen. Ik kon nog even niet vinden hoe je dat zindelijk maken precies moet doen.

Toegevoegd na 37 minuten:
dit vond ik nog op een site over muizen; mijn advies is (op basis van ons konijn en onderstaande info) dus dat je moet ontdekken waar ze vooral plassen en daar dan een knaagdierentoiletbak neer moet zetten.

Zindelijkheid

In principe zijn de meeste knaagdieren van zichzelf zindelijk. Ze houden er niet van hun eigen nest te bevuilen. De dieren doen hun behoefte vrijwel altijd in dezelfde hoek van het verblijf. Dit kan praktisch zijn, omdat dan niet altijd de hele bak verschoond hoeft te worden: u kunt volstaan met het leegscheppen van de plashoek.