Wat is het verschil tussen bonobo's en chimpansees?

Wij maken een profielwerkstuk over de overeenkomsten en verschillen tussen bonobo's en chimpansees. Alleen zijn overeenkomsten beter te vinden dan verschillen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
5.5K

Antwoorden (4)

bonobo s gebruiken veel minder geweld en de chimpansee ligt iets dichter bij de mens dan de bonobo maar niet veel.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het duidelijkste verschil met chimpansees is dat bonobo's altijd een donker gezicht hebben. Hun gedrag verschilt ook. Bonobo's leven meer in de bomen en ze zijn een stuk vredelievender dan chimpansees.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het grootste verschil tussen chimpansees en bonobo's zit niet in het uiterlijk maar in de manier waarop ze hun samenleving hebben ingericht. Bij de chimpansees bepalen de belangrijke mannen de gang van zaken. Bij de bonobo's zijn echter de vrouwen de leiders van de samenleving.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze kijken elkaar aan tijdens de copulatie.