Honden in het algemeen weet ik niet. Mijn hond blaft in ieder geval wel tegen dat beest aan de overkant :)...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hij ziet een hond. Daarom blaft hij. Waakzaam: let op, een hond! Maar herkennen doet hij niet zoals je al opmerkte.
Leuke vraag van je trouwens! +.
Nee een hond herkent niet zijn eigen spiegelbeeld.
Sterker nog, honden zijn helemaal niet zo visueel ingesteld. Zij herkennen alles aan geur en energie.

Als ze hun eigen spiegelbeeld zien, dan raken ze alleen maar in de war, worden onzeker en gaan daarom blaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ze herkennen zichzelf niet, maar zien wel dat daar een hond staat.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
herkennen niet, maar zien wel...
wat ze zien bewegen willen ze pakken... kijk maar t volgende filmpje...

http://www.youtube.com/watch?v=mSmOCVr0Ry0&feature=related
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, honden herkennen spiegelbeelden niet. Wel zien ze dat daar een (andere...) hond staat, en gaan ze blaffen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zelfs kleine kinderen kunnen het niet. Het moment dat een kind zichzelf in de spiegel herkent is een teken van zelfbewustzijn. Maar er zijn ook dieren die dat kunnen (chimpansees, gorilla's, dolfijnen en zelfs eksters kunnen het)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
over het algemeen NIET.

Maar je kan het testen.
1. je pakt een spiegel dat groter is dan je hond.
2. zet het voor de neus van je hond.
3. wacht af wat zijn reactie is