Wat eet een panda als vlees ?

Ik vraag me af of pandas dieren eten . Nu komt ook de vraag welk dier eten ze . Als ze natuurlijk vegetarisch zijn kunnen jullie mijn vraag niet helamaal beantwoorden . Als ze vegetarisch zijn geef je als antwoord : "Ze eten geen vlees en zijn vegetarisch!"Alvast een grote dank , en hopelijk krijg ik een antwoord binnen kort ! Tot ziens .

Lots of Love Laure

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
6.7K

Antwoorden (5)

Panda's zijn helemaal verslaafd aan bamboe....!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een panda hoort eigenlijk tot de familie roofdieren (beren)
maar is hoofdzakelijk een typische planteneter.
Hij eet hoofdzakelijk bamboe. Doordat hij een carnivoor spijsverteringsstelsel heeft, is het moeilijk om de plantaardige cellen af te breken. Hierdoor moet de reuzenpanda dagelijks 9-14 kg. bamboe eten om aan zijn energiebehoefte te voldoen. Hij doet daar 10-12 uur per dag over. Hij heeft ook een soort van 6de vinger (eigenlijk en soort uitloper van het polsgewricht)waarmee hij de bamboescheuten goed kan vastpakken.

Toegevoegd na 50 minuten:
Zo af en toe wordt er in een dierentuin nog wel eens een panda geboren. Daar kunnen ze niet alleen van bamboe leven, want er is gewoonweg niet genoeg. Ze wennen ze daar dus al vroeg aan ander voedsel. In Amerika krijgen ze ook een soort koekjes en in China weer een ander dieet. Ze eten daar ook een speciaal brood met maismeel en grassen. Panda's in het wild zijn echter totaal afhankelijk van bamboe en mede daarom zijn ze met uitsterving bedreigd.
amc
13 jaar geleden
De panda’s eten veel verschillende bamboestengels. Ze eten zo’n 9 tot 20 kilo per dag.
Maar ze eten ook andere planten zoals: gras, genitale, lissen en krokussen. Ze eten ook dieren zoals: kleine knaagdieren, kleine vogels en vissen. Ze slaan de vissen met hun voorpoten het water uit.

Toegevoegd na 1 uur:
Correctie: genitale moet zijn gentianen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Reuzenpanda’s eten hoofdzakelijk bamboe en soms andere planten, insecten, bamboeratten en vis.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als ze vegetarisch zijn geef je als antwoord : "Ze eten geen vlees en zijn vegetarisch!"

Bij deze:

Ze eten geen vlees en zijn vegetarisch.