waarom kan ik niet zwanger raken

ma man en ik hebben het een aantal keren geprobeerd maar het lukt niet,wat kan hierbij de oorzaak zijn?
3mnd lang heb ik wel we menstruatie regelmatig gekregen ,maar daarna is het helemaal onregelmatig geworden...wie kan mij helpen op deze vraag?

bedank voor het willen lezen...

Toegevoegd na 5 uur:
28 jan 2010 werd ik bevalle van een dood geboren kindje...ze was 6.5mnd oud..na die bevalling kreeg ik 3 mnd regelmatig me menstruatie...maar na e derde maand werd het onregelmatig..tot nu toe....maar sinds dien lukt het me niet meer zwanger te worden,wie kan me wat advies diervoor geven?

badank voor het willen leze...

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Graag gedaan.
Kimath
13 jaar geleden
Ik zou dit bij de huisarts vragen, hier kunnen heel veel verschillende oorzaken voor zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Deze vraag is alleen te beantwoorden door een arts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiervoor zal je toch echt naar de huisarts moeten gaan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Shunita, maar wie kan je nou een zinnig antwoord geven op deze vraag hier op GV?????
Ik vind dit echt een onzinvraag, althans: het feit dat je die hier stelt.
De enigen, die hier misschien een antwoord op kunnen geven, na uitgebreid onderzoek van zowel jou als je partner, zijn de huisarts en een specialist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat is 'een aantal keren proberen'? De één zegt dat na een paar maanden gericht proberen, de ander na jaren.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vaak is de richtlijn dat als na 1 jaar regelmatige en (uiteraard) onbeschermde geslachtsgemeenschap er nog geen zwangerschap is er een reden is voor nader onderzoek.

Antwoorden (10)

Zwager raken is niet iets dat op commando gaat soms duurt het een tijdje voor het gebeurd.
Met te veel idee vrije van ik wordt nu zwager helpt daar niet echt bij. Gewoon lekker vrije regelmatig en dan kun je zo maar zwager zijn en anders ga je eens naar de huisarts
13 jaar geleden
er zijn producten bij de apotheek verkrijgbaar die je vruchtbare dagen aan geven, dat zou je kunnen proberen, daarnaast zou het ook verstandig zijn bij je huisarts een verwijsbrief te halen voor een gynaecoloog, deze arts onderzoekt je probleem, en gaat samen met jullie bekijken waar het probleem ligt waarom je nog niet zwanger bent...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het punt dat je niet zwanger wordt kan honderden redenen hebben. Er zijn heel erg veel ziekten, afwijkingen en onvruchtbaarheidsredenen te noemen. Daarom zou niemand op GV hier een antwoord op kunnen geven.
Ga dus naar je huisarts en vraag een verwijzing naar de gyneacoloog. Deze zal je waarschijnlijk terug naar huis sturen met de boodschap: probeer het eens een jaar en kom dan terug. Daarna zou je er voor kunnen kiezen om in de medische malle molen te stappen en jezelf en je partner te laten onderzoeken. Er kunnen dus heel veel oorzaken zijn... het zaad is niet goed genoeg, jouw eitjes zijn niet goed, je baarmoeder niet, je eileiders zitten verstopt enzovoort enz enz.
Overigens bestaat er ook 'onbegrepen onvruchtbaarheid'. Dat is wanneer alles goed is bij de man en bij de vrouw en er toch geen spontane zwangerschap ontstaat.
Mocht er iets zijn met jou of je partner, dan zijn er nog heel veel mogelijkheden om je te helpen bij het zwanger raken, dus geen paniek.
Blijf vooral ontspannen en ga eens langs bij je huisarts.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een gezond stel kan er evengoed soms een jaar of langer over doen om zwanger te raken. En daar is niks bijzonders aan.
Jullie hebben het 'een aantal keren' geprobeerd.
Je menstuatie is onregelmatig geworden.

Menstruatie kan ook onregelmatig worden wanneer je heel erg bezig bent met de mogelijkheid zwanger te raken of te zijn. Daar kan dus een oorzaak liggen.

In principe zou ik me helemaal geen zorgen maken, en het hele zwangerschapsidee even van me af zetten: Ga genieten van elkaar en heb sex zonder de gedachte van 'misschien dat het deze keer lukt...'.
Want door alle opgefokte stress maak je minder kans zwanger te raken. Laat het los!

Wanneer je je desondanks echt grote zorgen maakt, of extra hulp wilt bij het zwanger worden, maak dan een afspraak met je arts: Hij of zij kan onderzoeken of er iets mis is.
Bij de drogist of apotheek zijn er ovualtietestjes te koop, waarmee je je vruchtbare periode kunt vaststellen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat bedoel je met "het een aantal keren geprobeerd"?

Je kunt toch niet verwachten dat je na een aantal keren sex te hebben, zo maar zwanger zult worden?
Zo werkt dat nu eenmaal niet!!

Of bedoel je dat je geen seks hebt, dan alleen maar
om te proberen zwanger te raken?

Onregelmatige menstruatie hoeft geen bezwaar te zijn, dat heb ik mijn hele leven al gehad.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon lekker blijven vrijen en afwachten wat er gebeurt...
Als het echt heel lang duurt (veel langer dan 'na een paar keer'), dan kun je naar de huisarts om te laten onderzoeken of er een reden is waarom je niet zwanger wordt.
Als ik in mijn omgeving om me heen kijk, zie ik vooral dat de stellen die dachten 'we zien wel, over een half jaar/jaar is het misschien zo ver' snel zwanger werden, en degenen die dachten 'graag NU!' moesten doorgaans langer wachten. Dus misschien speelt de spanning ook een rol.

Toegevoegd na 2 uur:
Naar aanleiding van je uitbreiding: dat is een verdrietige ervaring.
Ik zou je dan toch adviseren eens met je huisarts te overleggen. Zwanger worden is in elk geval mogelijk; dat het zo misging kan domweg 'pech' geweest zijn, hoe gruwelijk ook.
Het _kan_ zijn dat je lijf nog steeds herstellend is en dat je daarom niet zwanger wordt, dat is niet altijd duidelijk te zeggen. Maar je huisarts kan je beter adviseren dan wij...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gemiddeld duurt het ongeveer een jaar om zwanger te worden (het is dus niet altijd bij het eerste schot 'raak'), en pas als het na een jaar NOG niet gelukt is , wordt er verder gekeken.

Factoren die van invloed kunnen zijn op de vruchtbaarheid zijn er ZO veel, dat je daar haast niet eens mee kunt beginnen te rekenen. Gewoon ontspannen blijven proberen dus, echt, een half jaar tot een jaar is heel normaal. Eerder zal de huisarts zonder verdere klachten weinig (kunnen) ondernemen.

En zelfs als er bij beiden niets gevonden wordt, blijft nog altijd 10 % van de stellen onverklaard onvruchtbaar. We kunnen de natuur nu eenmaal niet sturen, hoe graag we dat ook willen.

Toegevoegd na 12 uur:
Na je toevoeging : ik denk dat de enige die je daar advies over kan geven, als HIJ al een verklaring ziet, de gynaecoloog is. Daar kunnen wij op GV niks over zeggen, ZELFS niet als we arts zouden zijn, omdat dat nu eenmaal niet echt een schriftelijk te stellen diagnose is.
Er kunnen zowel lichamelijke als psychische factoren een rol spelen. Met die vraag kun je dus echt beter naar de gynaecoloog.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik weet niet wanneer je seks hebt.
Maar als je een cyclus hebt van 28 dagen, heb je je eisprong meestal 14 dagen na de eerste dag van je laatste menstruatie.

Sperma blijft meestal 6 dagen in leven in je vagina, dus als jullie dag 8,10,12,en 13 seks zou je meer kans moeten hebben. Ook zou ik alleen op die dagen seks hebben en dan 1x op een dag. Zo is er genoeg gezond en snel sperma.

Dat hielp bij ons beide keren, 1e keer 1e poging en 2e derde poging. Maar dat is bij mij...

Wat je zou kunnen proberen als het echt niet werkt, is een ovulatie test kopen. Deze kan je bij sensitest voordelig kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Na je toevoeging kan ik alleen het volgende advies geven: als je eind januari 2011 nog niet zwanger bent, is het tijd om naar de dokter te gaan. Hoe wreed het psychologisch ook is, voor artsen staat de 'teller' na een miskraam weer op nul, het kan dus weer een jaar duren voordat er (medisch gezien) reden is om te veronderstellen dat er iets mis zou kunnen zijn waardoor je niet zwanger wordt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
allereerst gecondoleerd.

het is soms zo dat je lichaam een rust moment vraagt, en vaak kan de reden van de vroeggeboorte een bacterie zijn. vaak is het dan zo dat je lichaam eerst wil dat dat weg is.
als je geestelijk nog in de war bent van je overleden kindje dan word je vaak ook niet zwanger omdat een gezinde geest erg belangrijk is voor en zwanger raken.
neem een kleine pauze, verwerk je verdriet goed, en dan kan het zomaar snel raak zijn.

ik heb 5 miskramen gehad en een kindje verloren na een zwangerschap van 18 weken.
nu 2 gezonde zoons.
je weet dat je zwanger kan worden. dus dat moet je ook geruststellen, maak je niet druk dat het even niet lukt.
uiteindelijk komt alles goed.
sterkte.