Eten sluiervissen elkaar op? gisteravond waren er nog 5, nu nog 4, en het enige wat ik op de bodem vond was een stukje staart.......snik

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
2.6K

Het beste antwoord

sluiervissen kunnen argressief zijn onderling, heb zelf nog niet meegemaakt dat ze elkaar opaten maar aangezien je alleen nog een stukje staart zag zal dat wel gebeurd zijn.

algemeen; in een aquarium kun je niet alle soorten zonder meer bij elkaar zetten. onderlinge aggressie kan tot een totaal gestressde vissenpopulatie leiden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
er zitten alleen sluiervissen in het aquarium.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks hier heb ik wat aan

Andere antwoorden (1)

Dan lijkt me dat je het antwoord al hebt.
Ze lusten wel degelijk een vlezig hapje ; het is bijvoorbeeld bekend dat je sluierstaarten beter neit met guppies in één bank kunt houden, want dat kost je zoveel guppies.

Het zou natuurlijk ook kunnen dat de betreffende sluierstaart het loodje heeft gelegd (bijvoorbeeld na een vechtpartij), en dat ze daarna aan de dis zijn aangeschoven.