Welk dier fokt het snelst?

kortom, welk dier is de absolute koning (koningin) in het produceren van nageslacht?

En om hoeveel jonkies/eitjes hebben we het dan per dag/uur/maand enz

Toegevoegd na 6 minuten:
ok, keur het antwoord niet fout als je bacteriën hebt ingevuld maar wil wel ff extra aangeven dat ik echt dieren bedoel die je kunt waarnemen zonder hulpmiddelen.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.8K

Antwoorden (10)

bacterien als je dat mee wilt tellen
anders waarschijnlijk muizen

Toegevoegd na 5 minuten:
mieren vermenigvuldigen zich ook zeer snel
en vlooien ook (als je die meetelt)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als je ze mee wilt tellen: bacteriën. Beetje afhankelijk van het type bacterie volgens mij, maar deze 'beestjes' delen zich gewoon, waardoor ze (letterlijk!) exponentieel vermeerderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
konijnen...dat zei me moeder altijd...
alweer kinderen het zijn net konijnen, omdat deze snel geslachtsrijp zijn
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in de natuur kunnen een koppeltje ratten in een jaar uitgroeien tot 1800 ratten!!!
In gevangenschap gaat dit nog veel sneller, omdat de nesten meestal groter zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk al het soort wat onder de muis/rat behoort
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Fruitvliegen en hoofdluizen vermenigvuldigen zich binnen twee weken. Het wijfje van een fruitvlieg kan tot 900 eitjes leggen, die binnen een dag als larven uitkomen. Het spul is een enkele millimeter groot, dus met het blote oog zichtbaar maar toch zo klein dat een vergeten banaantje al een plaag van duizenden fruitvliegjes kan veroorzaken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vissen die hun eitjes niet verzorgen schijnen miljoenen eitjes per keer te leggen.
Die groeien natuurlijk niet allemaal op tot volwassenheid.

vissen die hun "broedsel" verzorgen leggen minder eitjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
ah gevonden, zie tekst

Maanvis
Maanvissen zijn bekend om hun bizarre uiterlijk. Het beste worden ze omschreven met de term 'zwemmende kop'. Zo nu en dan wordt op de Noordzee een maanvis gevangen, of spoelt er een aan op het strand. Meestal gaat het om een klein, jong exemplaar van rond de 50 kilogram. Ze leven vrij lang en groeien constant door. Er zijn meldingen van maanvissen die 4 meter lang waren en 2300 kilo wogen. Maanvissen hebben twee records op hun naam staan. Ze zijn de zwaarst bekende beenvissen en ze leggen de meeste eitjes. Daarmee staan ze zelfs in het Guinness Book of World Records.

de klompvis (maanvis) vrouwtjes leggen er volgens wikipedia 300 miljoen per keer
amigo