Dat weet men niet met zekerheid, er is inderdaad een theorie over (frenologie theorie) maar die is nooit wetenschappelijk bewezen.

Lees ook dit plaksel, afkomstig van wetenschap.infoyo.nl

Dus als er niet genoeg uitkomsten uit onderzoek zijn, die bewijzen dat het vakgebied of de tak nuttig is, dan mag het een zachte dood sterven. Een voorbeeld is de frenologie, een theorie die stelde dat men aan iemands schedelvorm kon zien welk type persoonlijkheid hij bezat. Deze tak van de geneeskunde is verdwenen toen goed bewijs door wetenschappelijk onderzoek uitbleef.

Als je schedel erg misvormd is, heb je denk ik een grote kans om introvert en onzeker te zijn. Anders denk ik niet dat de vorm zo veel invloed heeft...
Nee. Phrenologie is een ruim 150 jaar geleden ontmantelde pseudowetenschap.
Neen, dat doetdenken aan de achterhaalde theorie van
Cesare Lombroso (1836 tot 1909). Italiaanse antropoloog en sociaal bewogen criminoloog die de neiging tot misdadig gedrag als aangeboren zag, ten gevolge van een degeneratie van overgeërfde cellen door armoede en ontbering. Hij werd vooral bekend om zijn studie naar lichamelijke kenmerken van criminelen, als bewijs voor hun erfelijke aanleg. De specifieke gelaatsvorm die Lombroso aan misdadigers toekende (Lombroso-type) bestond o.a. uit een kleine schedel, diep liggende ogen, laag voorhoofd en doorlopende wenkbrauwen.
Nee, je schedelvorm wordt genetisch bepaald, je karakter door je omgeving.
Lijkt me onwaarschijnlijk dat karakter ook niet in zekere zin bepaald wordt door je genen, dus je overgeerfde aanleg.
10% nature, 90% nurture. Dus 10% genetisch, de rest omgevingsfactoren. Aangezien je schedel 100% genetisch wordt bepaald, leek de afronding me wel toepasbaar.