Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Het beste antwoord

Dat weet men niet met zekerheid, er is inderdaad een theorie over (frenologie theorie) maar die is nooit wetenschappelijk bewezen.

Lees ook dit plaksel, afkomstig van wetenschap.infoyo.nl

Dus als er niet genoeg uitkomsten uit onderzoek zijn, die bewijzen dat het vakgebied of de tak nuttig is, dan mag het een zachte dood sterven. Een voorbeeld is de frenologie, een theorie die stelde dat men aan iemands schedelvorm kon zien welk type persoonlijkheid hij bezat. Deze tak van de geneeskunde is verdwenen toen goed bewijs door wetenschappelijk onderzoek uitbleef.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Als je schedel erg misvormd is, heb je denk ik een grote kans om introvert en onzeker te zijn. Anders denk ik niet dat de vorm zo veel invloed heeft...
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee. Phrenologie is een ruim 150 jaar geleden ontmantelde pseudowetenschap.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Neen, dat doetdenken aan de achterhaalde theorie van
Cesare Lombroso (1836 tot 1909). Italiaanse antropoloog en sociaal bewogen criminoloog die de neiging tot misdadig gedrag als aangeboren zag, ten gevolge van een degeneratie van overgeërfde cellen door armoede en ontbering. Hij werd vooral bekend om zijn studie naar lichamelijke kenmerken van criminelen, als bewijs voor hun erfelijke aanleg. De specifieke gelaatsvorm die Lombroso aan misdadigers toekende (Lombroso-type) bestond o.a. uit een kleine schedel, diep liggende ogen, laag voorhoofd en doorlopende wenkbrauwen.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, je schedelvorm wordt genetisch bepaald, je karakter door je omgeving.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Lijkt me onwaarschijnlijk dat karakter ook niet in zekere zin bepaald wordt door je genen, dus je overgeerfde aanleg.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
10% nature, 90% nurture. Dus 10% genetisch, de rest omgevingsfactoren. Aangezien je schedel 100% genetisch wordt bepaald, leek de afronding me wel toepasbaar.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding