Verander je smaak wanneer je je tong meepoetst?

Sommige mensen poetsen hun tanden maar niet hun tong. Ik poets mijn tong elke dag uitgebreid en vraag me soms af of dit effect heeft op de intensiteit van smaak in al hetgeen wat ik eet. Heeft het vele poetsen impact op je smaakpapillen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie

Het beste antwoord

Naar mijn idee breng je geen schade toe aan je smaakpapillen. Hooguit leg je ze beter "bloot" voor een zelfs betere smaak.
Ik doe het zelf ook altijd; snap echt niet dat mensen hun tong niet gelijk meepoetsen. Dan pas is mijn mond schoon, vind ik. En van bijvoorbeeld vermindering van smaak, of verandering, heb ik nooit iets gemerkt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tijdelijk wel, maar dat komt meer door de tandpasta die er op zit. daarom zijn er tongschrapers uitgevonden. Je verwijderd er aanslag mee, dus dat geeft minder kans op plak op je gebit en geeft een frissere adem.