Hoe oud wordt een gemiddelde spin?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
12.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In mijn huis als het even kan niet oud.

Het beste antwoord

De meesten worden 1 à 2 jaar oud. Maar sommigen kunnen ook wel 20 of meer worden, sterk afhankelijk van de soort.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Tellen we de tijd van het ei erbij dan is de maximale leeftijd van een kruisspin ongeveer een jaar, dit geldt voor veel meer spinnensoorten.
In de tropen gelden weer heel andere normen. Zo kunnen vogelspinnen en verwanten een leeftijd van zo'n 10 á 15 jaar bereiken.
Maar ook in Nederland komen spinnen voor die zo' n 2 á 3 jaar oud worden.
Vaak gaat het dan om jagende spinnen, b.v. wolfspinnen.