Waarom is hout in de morgen, groter dan hout in de middag?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Biologie
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
morningwood?

Het beste antwoord

Omdat de timmerman er na zijn ontbijt een stuk heeft afgezaagd.
AWM
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Door de capillaire werking trekt des nachts vocht in de nerven, hout + water is groter en dat is wat je vlak voor zonsopkomst ziet. Gedurende de ochtend warmt het hout op vernauwen de houtvaten zich waardoor het water uit het hout gedreven wordt. Hout- water is kleiner, en dat zie je des middags.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hout wordt wel breder en smaller maar nooit groter of kleiner, niet in de morgen en niet in de middag...

Breder en smaller door vocht...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ligt eraan wanneer je wakker wordt