Als apen onze voor ouders zijn moet het toch mogelijk zijn een aap en een mens te kruisen?

net als bij honden rassen (en wolven) die stammen ook van de zelfde soort af en kunnen elkaar bevruchten
dat moet dan bij aap een mens dan toch ook zo zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.6K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat staat allemaal in de memoires van Tarzan!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
probeer het eens uit zou ik zeggen, Ipzy.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
HOE is de misvatting dat apen onze voorouders zijn er eigenlijk ingeslopen????

Het beste antwoord

Apen zijn niet onze voorouders. De mens en de aap hebben echter wel dezelfde voorouders (onthou dat een keer). Ons DNA is voor meer dan 95% hetzelfde, maar dat is niet genoeg om ons met de aap voort te kunnen planten. Daarvoor zijn we inmiddels te ver verwijderd van de tegenwoordige aap.

Toegevoegd na 27 seconden:
Ik ben niet bepaald nuchter, dus fouten voorbehouden...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
proost !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Jij ook, dipzy!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een prima antwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een plus voor je gedachtengang, hoewel ik het er inhoudelijk verder niet mee eens ben. Ik geloof niet in de apen/neven therorie, maar het is jouw goed recht om daar wel in te geloven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
therorie = theorie, natuurlijk.

Andere antwoorden (2)

je kan het proberen ............. maar wil je wel weten wat daar uit komt ????
maar serieus ...... het is onmogelijk ! de afwijking in het DNA is te groot om (gezond) nageslacht te produceren .
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik stel een vraag waar ik wel antwoord op zou willen weten ik ben niet the mad profesor die hier met een my first clony set zit als ik een hond bv een teckel zie en een alaskan malamuth en weet dat die twee samen puppys kunnen krijgen met zulke grote uiterlijke verschillen en dan een chimpansee en een mens waarvan aangenomen word dat we ervan afstammen denk ik hoe kan dat of kan het
maar als ze kunnen werken in het huis en de tuin of mn baan kunnen doen hoor je mij niet klagen :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Punt, komma, hoofdletter...
Dat is in theorie mogelijk. Er zijn geen aanwijzingen dat dit ooit gebeurd is. Er is mee geëxperimenteerd, maar dit heeft nooit tot een mens/aap hybride geleid.