Hoelang duurt het voordat een hazenlijkje totaal ontbonden is als hij langs de kant van de snelweg blijft liggen?

Dit is het geval bij een stukje weg waar ik dagelijks langs rijdt. Het haasje ligt nog steeds op dezelfde plaats en al ruim twee drie maanden, maar het haar zit er nog aan op de meeste delen. Wie weet dit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Biologie

Antwoorden (2)

Het kan goed zijn dat ie verdroogd is, dan blijft het liggen tot het een keer wegwaait (op voorwaarde dat de vacht niet vastgeplakt zit aan het asfalt, dan heb je weer eerst een flinke regenbui nodig).
Als er nog eetbaar vlees aan zou zitten, dan zou je er waarschijnlijk ook aaseters bij zien, zoals buizerds en kraaiachtigen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mij duurt dit jaren en jaren.

Wij fietsten ooit in Spanje langs de snelweg (dat kon toen gewoon) maar wij reden wel helemaal tegen de streep aan natuurlijk. Gevolg was dat we over allemaal platgereden beesten moesten rijden waarvan sommige er duidelijk al jaren lagen.

Kijk voor de grap eens in de volgende link, zelfs een gewone bananenschil heeft al 3 jaar nodig en daar zitten geen botten in (die in mijn optiek slechter vergaan).
amigo