is het mogelijk een Wisteria floribunda 'Shiro-noda' binnen te laten groeien?

Ik ben onder de indruk van de schoonheid van deze plant en vraag me puur uit interesse af of hij ook binnen kan staan.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
4.8K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik ben zelf ook enorm onder de indruk van deze plant. Zou hem ook graag binnen willen hebben. Goeie vraag !
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Maar die indruk krijg je ook als de wisteria buiten over je pergola groeit hoor. Wil je dit serieus weten?

Antwoorden (3)

Je kan alles binnen laten groeien als je zorgt voor voldoende licht, water, CO2 en voedingstoffen (mineralen e.d).

Maar nee, blauwe regen is geen plant voor binnen. Die doet het mooi over een pergola.

Toegevoegd na 1 minuut:
Wisteria floribunda heeft bloemtrossen van ca. 60 cm lang, die weinig geuren. Deze komen alleen tot hun recht als ze vrij kunnen hangen, bijvoorbeeld in hoge bomen. Langs een muur of pergola kan beter wisteria sinensis worden gebruikt. Wisteria floribunda bloeit pas na circa 10 jaar."

Toegevoegd na 4 minuten:
Je kunt er natuurlijk wel een bonsai versie van maken. Een collega van me doet dat ook met inheemse bomen. Dat is wat makkelijker hanteerdbaar binnen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het is niet raadzaam om deze van origine buitenplant
binnen te laten groeien vanwege de giftige onderdelen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel veel planten die buiten groeien, kunnen nooit groeien in huis, omdat ze een koude periode nodig hebben, zeg maar een soort winterslaap, dat is ook de rede dat er in het najaar het blad er af valt.
veel planten hebben deze koude rustperiode nodig om te kunnen bloeien.
Ook is er binnen in huis veel te weinig licht, de Wisteria is een zonminnende plant.
Mogelijk dat er in een onverwarmde kas hij wel kan groeien, daar is wel voldoende licht en ook nog enigzinds koud/ koel in de winter.