Hoeveel mannen heb je nodig om een boa constrictor van 4 meter in bedwang te houden als deze Pist Off is?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
1.2K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
kleine verbetering, het is Pissed off. verder interessante vraag. :)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een boa constrictor is per meter net zo sterk als één volwassen man.
Dus als een dergelijke slang echt kwaad is; wat overigens zelden voorkomt, dan heb je voor een slang van 4 meter 5 mannen nodig om hem in bedwang te houden.

Antwoorden (2)

Een Boa constrictor is gemiddeld 3,5 meter en niet zo moordlustig type. Voor de mens relatief ongevaarlijk. Ook is het een vrij rustiger slang en "pissed off" zijn ze volgens mijn niet te krijgen. Sommige soorten bijten trouwens wel.

Je vraag gaat er vanuit dat de slang erg kwaad kan worden en dan onbedwingbaar is. Dat is niet het geval. Met de juiste techniek kan de slang wel in bedwang gehouden worden door twee mensen. Ik heb op Discovery ook wel eens iemand alleen een gevecht zien aangaan met een anaconda van 4 meter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
een aantal jaren terug kregen we op de dierenambu de melding van een boa constrictor van 3,5 mtr die het centrum van de stad op stelten zette.
het was warm weer, dus de slang was goed levendig.
het viel alleszins mee: met twee man was het beest uitstekend te pakken en in bedwang te houden.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is iemand kennelijk niet eens dat Boa's toch wel te temmen zijn? Plus 1