Alles wat ik eet of drink smaakt zuur... Wat kan dit zijn?

Sinds 3 dagen smaken de meeste dingen die ik eet of drink ineens zurig en ook bitter. Heel erg vies.
Het wordt steeds erger, nu heb ik het ook al als ik water drink.
Fruit yoghurt, aardappelpuree, tofu... Alles is zuur...
Wat zou dit kunnen zijn?
En hoe kom ik eraf?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Biologie
11K

Het beste antwoord

Er zijn gevallen bekend van plotselinge langdurige smaakverandering.

Dit is dus iets dan hormonale oorzaken als zwangerschap of gewoon griep.

Er was een F16-vlieger die steeds verbrand rubber rook. Dan kan je dus niet meer vliegen.

Koffie kan ook een trigger zijn waardoor bijvoorbeeld gehaktballen naar caramel gaan smaken of alleen hele dure chocola i.p.v. repen als Mars, Nuts e.d., nog plezieren.
Het kan dus met reuk en smaak te maken hebben. De oorzaak is niet bekend. Het kan langdurig zijn, (wel een jaar bijv.) maar meestal gaat het vanzelf weer over.

Sterkte!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Heb je pas geleden rauwe pijnboompitten gegeten? Daar kun je een vieze smaak van krijgen google maar eens. groetjes
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat had ik toen ik zwanger was.,
of je dat het kan zijn weet alleen jij
13 jaar geleden
Het kan ook liggen aan een verkoudheidsvirusje.
Zwanger zou ook mijn eerste ingeving zijn ;-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Mijn smaak verandert altijd enorm als ik griep heb. Ik merk vaak eerder aan mijn smaak dat ik ziek aan het worden ben dan aan andere dingen.
Misschien is dat bij jou ook het geval?