tja, dat moet dan sowieso in een ruimteschip. en niet in je eentje ;)
dat is lastig te zeggen, men weet niet hoe groot/breed/lang ze zijn. en waar ze uberhaupt beginnen. het kan zijn dat de grote denkers het er al over hadden. maar dat iets in berekeningen bestaat wil nog niet zeggen dat het er ook echt is. het is echt nog maar hypothetisch allemaal.
men zegt dat je of in een ander heelal komt, of naar een andere dimensie gaat. dat is natuurlijk zeer speculatief allemaal.
ik denk ook dat, mochten wormholes bestaan, dat ze redelijk klein zijn. want als er een grote opening is naar een andere plek (waar, dat laat ik even in het midden) dan moet die wel gezien worden natuurlijk. de tijdruimte moet helemaal vervormen(veel erger dan normaal) dus moet dat redelijk opvallen.
dus mijn gedachte is dat als het bestaat, dat het dan klein moet zijn. en dat je er met een redelijk hoge snelheid doorheen gaat. dus je zou het niet overleven. je wordt waarschijnlijk uit elkaar gerukt, door grote snelheden en andere krachten. (die immens hoog zullen zijn).
maarja, dit is allemaal maar hypothetisch. en zelfs al zullen we er eentje vinden, dan is het nog maar de vraag of we erachter komen wat er met materie uberhaupt gebeurd in een wormhole.