Er bestaan afbeeldingen van onze melkweg, hoe hebben ze deze kunnen maken?

Naar aanleiding van de vraag van farrepar... Zijn dit interpretaties, artist impressions?

http://www.youtube.com/watch?v=fgg2tpUVbXQ

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Omdat we erin zitten kunnen we door met telescopen etc. te kijken en onderzoek ons een redelijk beeld schetsen van de vorm en omvang van het melkweg stelsel.
En aan de hand van andere sterrenstelsels kunnen we dus een impressie maken zoals die foto.
Het is dus inderdaad een impressie die gebaseerd is op informatie die we hebben verkregen.
Een echte foto is het niet, aangezien we er ongeveer 60.000 jaar over zouden doen om buiten het melkwegstelsel te komen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja, maar deze is wel aangepast. Ze weten waar wij zitten, waar grote opvallende sterren/zonnen zitten. Dus ze kunnen een redelijk reeel beeld schetsen aan de hand van bekende stelsels.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Niet van elke ster nee, maar wel globaal. Waarom is dat zo moelijk te begrijpen, we zitten er ten slote midden in. We kunnen de afstand tot de kern bepalen, we kunnen de afstand tot onze zon bepalen en tot de andere planten in ons zonnenstelsel. We kunnen ook de afstand tot een aantal andere zonnenstelsels bepalen. En hup je hebt een kaart.

Andere antwoorden (2)

Ik denk dat dit een interpretatie van is...

Het is naar mijn idee nog steeds onmogelijk om een foto te maken van ons melkwegstelsel van buiten dit melkwegstelsel...

Of er moeten natuurlijk ergens contacten zijn met buitenaards leven van mensachtige wezens die dit wel kunnen en dit met een e-meeuw sturen naar de makers van deze afbeeldingen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Naar mijn weten hebben ze =/- 60.000 geleden geen spiegel de ruimte in geschoten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ok sorry, krijg je als je serieus aan het werk bent -.-
Ze maken gebruik van een Spitzer Space Telescope een infrarood camera.

Uit recente metingen van de Spitzer Space Telescope, een soort Hubble voor infraroodstraling, leidt Ellis het bestaan af van sterrenstelsels die ca. 750 miljoen jaar na de oerknal al een vrij oude populatie aan sterren bevatten. Die stelsels moeten hooguit 600 miljoen jaar na de oerknal al zijn ontstaan. Misschien zijn dat de ware vertegenwoordigers van de allereerste generatie.