Laatst zag ik lichtbollen die snel op en neer dansten aan de horizon. Ze maakten een zoemend geluid. Wat kan dit zijn?

Was afgelopen weekend in Arnhem, na een avondje stappen

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Antwoorden (11)

Dat kan een teken zijn dat je misschien eens wat minder moet gaan drinken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Cryofiel
13 jaar geleden
C+
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zullen een eindje verderop wel wat auto's over een dijk zijn gereden. Van veraf danst dat EN het zoemt. Een paar biertjes en een stukje oververmoeidheid en een ongebreidelde fantasie doen de rest ;-)
Lekker bier hè, daar in Arnhem!

Misschien toch eens wat minder drinken, of wat eerder ophouden met je stapavondje.

Serieus: als er lichtbollen aan de *horizon* staan, zijn die heel ver weg. Als jij op die enorme afstand al een zoemend geluid hoort, moeten de mensen die zich direct onder die bollen bevinden, doof zijn geworden. Dat zou dan beslist het nieuws hebben gehaald.

Aangezien dat niet zo is...
Cryofiel
13 jaar geleden
Het zouden vuurvliegjes kunnen zijn geweest. Kunnen snel op en neer dansen en maken een zoemend geluid.

Verder kunnen het ook van die schijnwerpers, die je wel op disco's ziet staan, zijn. Het zoemend geluid is dan veroorzaakt door de harde muziek, waar je heel de avond aan blootgesteld bent en nog aan het nazoemen is in je oren.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, en met je zatte slaapdronken kop interpreteer je die lichtjes dan als heel ver weg.
Cryofiel
13 jaar geleden
Yep. +.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+1 voor je normaal reactie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Waar ik woon hebben we elk jaar rond half juni een paar weken vuurvliegjes. Ik heb ze nog nooit horen zoemen. Vuurvliegjes zoemen niet. Ze vliegen in stilte. Dat maakt ze nog sprookjesachtiger. Het is maar een weet......
Cryofiel
13 jaar geleden
Sprookjesachtiger, en spookjesachtiger - wel mooi, die vuurvliegjes.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, kleine wondertjes van de natuur. Echt spectaculair. Daar kan geen ufo tegenop.
Migraine...
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
orbs?
Heel onwaarschijnlijk en zoemen die?
bolbliksem : dansen wel , maar was er onweer?
fata morgana : maar die zoemen ook niet.
?????
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er zijn zoals je hierboven kunt zien ZO veel verschillende mogelijke plausibele verklaringen, zeker als het heel laat op de avond is en je niet meer helemaal helder bent (dan vertienvoudigd het aantal mogelijke verklaringen zo ongeveer). Zelfs als er verschijnselen bij zijn die je best kent (zoeklichten op afstand, vuurvliegjes, migraine-aura's ed) is de kans levensgroot dat je daar op dat moment niet eens aan denkt en je zelf echt even weet je vertellen dat je iets 'onverklaarbaars' hebt gezien.

En eigenlijk is het dat op dat moment voor jou dan ook. De kans dat je het zelfde verschijnsel op een helder moment herkent maar NIET in verband brengt met deze ervaring, vergroot nog eens het 'mysterie' dat zo in je hoofd kan ontstaan.

Het is echter geen enkel bewijs, en eigenlijk zelfs geen enkele aanleiding om dan ook maar aan te nemen dat het om een bovennatuurlijk of onaards verschijnsel gaat. Daarvoor zijn meerdere waarnemingen en een stukje aantoonbaar bewijsmateriaal nodig, en die ontbreken weer eens comfortabel. Met een eenvoudig mobieltje op zak (die tegenwoordig allemaal foto's en filmpjes kunnen maken) had je - vooral voor jezelf - vermoedelijk wat meer licht op de zaak kunnen werpen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien een Weerballon?
ik was zelf ook een keer met wat vrienden in de avond aan het rond hangen, en we zagen wel iets wat op jou beschrijving leek. het waren dingen die in de lucht zweefden/vlogen naar mate we dichterbij kwamen zagen we wel dat ze van af de grond werden afgevuurd of vertrokken. (stuk of 5 waren het er)

maar 1 ding is zeker, Het waren UFO's in mijn belevings wereld. (voordat mensen stomme reactie's gaan geven op mijn antwoord, vraag ik ze eerst even de betekenis van UFO te googlen)

P.S. ik vind het jammer dat de helft van de antwoorders de vraag niet serieus neemt. voor het zelfde geld was hij de bob. wat mijn punt is? Oordeel niet te snel.

Groeten,
Kay
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dit is een goede reactie.

Mensen oordelen veel te snel. zelf geloof ik niet in UFO's die van andere planeten komen, maar meer in experimentele man made UFO's. Zo is er ook op t internet te vinden dat Hitler met z'n mannen experimenten gedaan zou hebben met anti-zwaartekracht.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dezelfde lichtbollen heb ik twee weken geleden gezien, toen ik gezellig bij de buurvrouw op de camping s avonds een biertje aan het drinken was.
Alleen ik wist wat het was, want een paar uur eerder zag ik iemand zitten op een soort open vliegtuigje met een lichte motor en een grote vleugel erboven.
Daar waren er meerdere van, en ze maakten een zoemend geluid.
Ik had dit nog nooit eerder gezien, dus ik weet niet hoe dit heet, daarom probeer ik het te omschrijven.
Ze vlogen nogal behoorlijk laag.
In het donker waren ze er nog alleen verlicht, ze leken net een soort van lichtbol, met een licht zoemend geluid van de motor dan.
Ik weet niet hoe deze sport heet, maar het was wel bijzonder en leuk om naar te kijken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wie zegt hier dat hij/zij alcohol gedronken heeft.
Als je stapt betekend het niet dat je altijd alcohol gedronken moet hebben.

Zo nu een reactie op je vraag, het zou inderdaad zoals een andere het hier al zei vuurvliegjes kunnen zijn.
Of een een of ander buitenaardse wezen.
Maar zelf geloof ik niet zo in buitenaardse wezens.

Toegevoegd na 23 uur:
Ik weet niet wanneer het was dat jij die lichtbollen zag , maar kijk eens naar de link die er bij heb gedaan.
Er zijn mensen die op 26-07-2010 een Ufo hebben gezien.
Misschien wel op de zelfde dag als jij hebt gezien.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Nee, geen vuurvliegjes. Zie mijn reactie bij AlphaLimaSierra.
Kan het zijn dat je een TV serie aan het kijken was op een handheld speler die je ter hoogte van de horizon hield? Er is namelijk een geinige serie waarin ongeveer hetzelfde een paar keer gebeurd.
Bronnen: