Als je een vallende ster ziet, valt hij dan ook echt naar beneden richting de aarde?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Nee. dit hoeft niet.

Een vallende ster is een meteorietjes/stofdeeltje wat verbrandrt in de dampkring. Dit kunnen ook meteorietjes zijn die door de dampkring heen vliegen en de dampkring alleen even aansnijden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja de "vallende sterren" (meteoor stofdeeltjes ) vallen richting aarde maar 99,999999 % is al opgebrand voor ze de aarde bereiken.
nb: In Vlaanderen betekent 'Vallende Sterren' iets anders ... die flitsen langs de weg.

Toegevoegd na 27 minuten:
Hmmm naar 't schijnt zijn er ook die niet richting aarde vallen . Sorry voor de misstap
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Beide bovenstaande antwoorden vullen elkaar aan, een vallende ster moet onder een bepaalde hoek de dampkring binnenkomen om ook naar de aarde te vallen. Als de hoek te flauw is, ketst hij van de dampkring af (net zoals een steentje die je een paar keer op het water laat stuiteren). Als de hoek groot genoeg is, zal hij wel de dampkring binnenkomen, en voor een groot deel opbranden. Het grootste deel haalt de aarde niet doordat ze ofwel zijn afgeketst, of doordat ze in de dampkring zijn opgebrand.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hoeft niet altijd. Zie bovenstaande antwoorden en dan nog een reden.

Als je een vallende ster ziet, betekend dat het uitgezonden licht van de ster de aarde heeft bereikt. Die afstand gedeelt door de lichtsnelheid is de tijd dat de ster niet meer naar beneden valt omdat hij al verdwenen is maar het licht de aarde nog niet had bereikt. (fractie van een seconden dus)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Toch is dat niet altijd zo.Ik zag wel eens een nieuws opname ergens Oregon daar scheerde een meteoriet langs de hemel en die kaatste net zoals een platte steen op het water ,van de atmosfeer af.Hij werd nergens terug gevonden en scheerde zo de ruimte weer in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hiermee wordt bedoeld dat deze sterren worden aangetrokken door planeten of andere objecten in de ruimte, meestal wordt de aarde bedoeld. Deze sterren bevatten stoffen die verdampen als ze in de exosfeer terechtkomen, en soms blijven er nog deeltjes over zoals, maansteen.

Toegevoegd na 1 minuut:
En bij meteorieten zie je een staart die uit allerlei stoffen bestaat.