Als je de aarde voorstelt als een knikker van 10mm, hoe groot is dan de zon?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Diameter van de Aarde: 12.756 km
Diameter van de Zon: 1.392.000 km

Dat betekend dus dat diameter van de Zon 1392000/12756 = 109,125 keer zo groot is als die van de Aarde.

Als de Aarde dus 10mm is dan is de zon 10*109,125=1091,25mm ofwel ongeveer 1 meter doorsnede.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2 duimpjes naar beneden... is een antwoord zo ontzetten slecht wanneer je laat zie waar het getal vandaan komt dan? Ik zou graag de argumenten horen van de genen die dit een waardeloos antwoord vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoppa, een (+1) van mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tja helemaal eens met Roepie-Roepie. Maar ik pak de slechte duimen gevers lekker terug. Ik maak jou antwoord tot beste antwoord! :-)

Andere antwoorden (2)

Ik ken alleen deze vergelijking:

"Als de aarde een tennisbal zou zijn, zou de zon zo groot zijn als een herenhuis."

Hoop dat je er iets aan hebt
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou de zon iets groter dan 1 meter zijn..De diameter van de zon is 109 x de diameter van de aarde.