Welke opleiding moet je gedaan hebben om bij esa te kunnen solliciteren als astronaut?

Ik wil graag astronaut worden bij esa maar ik heb geen idee welke studie ik zou moeten doen

een jaar geleden

Antwoorden (2)

Er is geen specifieke opleiding tot astronaut. Astronauten komen uit allerlei verschillende wetenschappelijke disciplines. Hierbij gaat het meestal wel om technische studies. Natuurwetenschappers, piloten en ingenieurs kunnen astronaut worden.

Op basis van hun kennis, talenten en doorzettingsvermogen (en nog een heleboel andere kenmerken) worden astronauten geselecteerd om aan ruimtemissies mee te doen. Binnen de ESA word je verder opgeleid.

Zie ook https://www.nationaleberoepengids.nl/astronaut en natuurlijk de website van de ESA: https://www.esa.int/About_Us/Careers_at_ESA.
een jaar geleden
Om bij ESA te kunnen solliciteren als astronaut, moet je een afgeronde universitaire opleiding hebben in een technische of wetenschappelijke discipline, zoals bijvoorbeeld lucht- en ruimtevaarttechniek, natuurkunde, wiskunde, informatica, biologie of geologie.
10 maanden geleden