Is het mogelijk om naakt in de ruimte te zweven?

Is dit mogelijk? En zo nee, waarom dan niet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (9)

Je kan best naakt in de ruimte zweven, alleen ben je dan wel dood door het zuurstofgebrek.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan naakt in de ruimte zweven maar je kunt het dan niet overleven omdat er geen zuurstof is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan wel, maar je zult uit elkaar spatten omdat er geen druk is, en omdat er geen zuurstof is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit elkaar spatten zal inderdaad niet gebeuren (al willen filmmakers dat nog wel eens negeren) zie:
http://tvtropes.org/pmwiki/pmwiki.php/Main/ExplosiveDecompression
Je lichaam is gebouwd om te functioneren onder een druk van 1 atmosfeer. In de ruimte heerst een druk van (bijna) 0 atmosfeer. Oftewel: je lichaam heeft dan te maken met een drukhuishouding die helemaal niet meer klopt. Je bloed wordt met een bepaalde druk rondgepompt in je aderen, maar de druk die daar is, is net een klein beetje hoger dan 1 atmosfeer. Als de druk aan de buitenkant weg is, dan blaas je de slagaders op alsof het een ballon is...

Dan: vervolgprobleem, het is er erg koud. Ongeveer -150°C, en dat is niet voldoende warm om naakt in rond te zweven.

Nee, nog afgezien van de lucht die je nodig hebt voor ademen (maar dat zou je net als een duiker via een fles op de rug kunnen krijgen) kan je niet naakt overleven in de ruimte.

Toegevoegd na 59 seconden:
Overigens: als er geen aanvullende eis gesteld wordt om ook levend te blijven, dan kan je natuurlijk wel naakt in de ruimte rondzweven.
12 jaar geleden
itsme
12 jaar geleden
Je koelt heel snel af door verdamping van water door je huid.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oftewel: je wordt aan 1 kant gebakken en aan de andere kant bevries je...
Ze zeggen hier dat je ontploft wat NIET waar is.

Wat gebeurt er dan wel:
Hoe lager de druk hoe sneller water kookt, en waaruit bestaan wij voor het grootste deel? idd water.
Al het vocht in je lichaam zal beginnen koken, en al je vitale delen beschadigen.

Maar je zult tog wel een paar seconden meemaken voor je hieraan bezwijkt.

Toegevoegd na 3 minuten:
Volgens nasa:
http://imagine.gsfc.nasa.gov/docs/ask_astro/answers/970603.html

Toegevoegd na 4 minuten:
En dit is het deel dat vocht begint te koken:
The subject later reported that he could feel and hear the air leaking out, and his last conscious memory was of the water on his tongue beginning to boil.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yes, on is niet hetzelfde als in.
Ja hoor! Alleen moet je wel over je naaktheid een speciaal pakje aanhebben....
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
onmogelijk, simpelweg om een aantal redenen, je lichaam staat hier op aarde onder druk, en in de ruimte valt die druk weg, in een vliegtuig zit je al in een drukcabine, laat staan dat je in de ruimte dat niet nodig zal hebben

2. zuurstof

3. straling, er komt straling van de zon af die zeer schadelijk zijn voor je, een astronaut heeft daarom een speciaal soort zonnescherm in zijn helm, vandaar die gele kleur van zijn vizier,

4. bacterien, en stofdeeltjes. 2 dingen waar je niet aan bloot gesteld wil worden,
in de ruimte zwerven kleine stofdeeltjes rond die van oa de maan komen, deze stofdeeltjes zijn vlijm scherp en niet te zien met het blote oog, als die onder hoge snelheid langs je arm vliegen schuren ze je arm open

5. niemand wil een naakt persoon in de ruimte zien
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja dat kan.
maar in de eerste 30 seconden zal je bloed beginnen te koken, door gebrek aan atmospherische druk.
ook je speeksel in je mond zal gaan koken samen met je oog vocht blindheid volgt haast meteen. je trommel vlies zal gaan ontploffen door het druk verschil. je lichaam wil namelijk het druk verschil compenseren.

na de eerste 15 seconden zal je het bewust zijn verliezen.
waneer je nog lucht in je longen hebt zal je aanzienlijk langer uithouden maar het lucht wil uitzetten en dan scheuren je longen kapot.

wanneer de druk in je aderen te hoog is zal je hart het niet meer rond kunnen pompen wat uitendelijk tot je dood zal leiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
toch maar niet naakt rondzweven in de ruimte dus...:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee dat lijkt me geen prettige ervaring. :p
Alleen al de temperaturen en vacuüm dood je al binnen secondes. Dus nee