Wat is een neutron.?

de een zegt dat het een van de drie delen van een atoom is, en de ander zegt dat het ontstaat als een proton en een elektron fuseren onder hoge druk (zoals in neutronensterren het geval is). wat is het nou.

een jaar geleden

Antwoorden (2)

Beide kloppen. Een neutron ontstaat als proton en elektron fuseren; tevens is een neutron (samen met proton en elektron) één van de drie onderdelen van een atoom.
een jaar geleden
Dyonbb
een jaar geleden
dankjewel voor het antwoord. nu ga ik mijn docent overtuigen!!!
Een neutron is een subatomaire deeltje dat geen elektrische lading heeft. Het is een van de drie fundamentele deeltjes die samen het atoom vormen, samen met protonen en elektronen. Neutronen zijn verantwoordelijk voor het binden van atomen in moleculen.
9 maanden geleden
Thecis
7 maanden geleden
Een hele tijd geleden, maar ik zie het nu pas.
Een min gegeven voor dit antwoord, wellicht dat het algoritme verbeterd kan worden. Neutronen zijn niet verantwoordelijk voor het aangaan van bindingen. Dit zijn de elektronen die aanwezig zijn in de buitenste schillen van het atoom.