Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat is een neutron.?

de een zegt dat het een van de drie delen van een atoom is, en de ander zegt dat het ontstaat als een proton en een elektron fuseren onder hoge druk (zoals in neutronensterren het geval is). wat is het nou.

een jaar geleden
632

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Beide kloppen. Een neutron ontstaat als proton en elektron fuseren; tevens is een neutron (samen met proton en elektron) één van de drie onderdelen van een atoom.
(Lees meer...)
een jaar geleden
Dyonbb
een jaar geleden
dankjewel voor het antwoord. nu ga ik mijn docent overtuigen!!!
Een neutron is een subatomaire deeltje dat geen elektrische lading heeft. Het is een van de drie fundamentele deeltjes die samen het atoom vormen, samen met protonen en elektronen. Neutronen zijn verantwoordelijk voor het binden van atomen in moleculen.
(Lees meer...)
9 maanden geleden
Thecis
7 maanden geleden
Een hele tijd geleden, maar ik zie het nu pas.
Een min gegeven voor dit antwoord, wellicht dat het algoritme verbeterd kan worden. Neutronen zijn niet verantwoordelijk voor het aangaan van bindingen. Dit zijn de elektronen die aanwezig zijn in de buitenste schillen van het atoom.

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding