Volgens Wikipedia 140 graden Kelvin, dat komt ongeveer overeen 133 graden onder nul op de schaal van Celsius
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Saturnus heeft drie wolkenlagen. De bovenste laag van ammoniakijs heeft een temperatuur die varieert tussen -173 °C en -113 °C. De tweede laag bevat waterijs en heeft een temperatuur die tussen -88°C en -3°C ligt. In de onderste laag kan de temperatuur oplopen tot 57°C. De druk in deze laag komt overeen met de druk op Aarde als je enkele kilometers diep in een Aardse oceaan zit.

Toen de Voyager-2 Saturnus onderzocht ontdekte deze dat de temperatuur aan de polen ± 10°C lager is dan de temperatuur aan de evenaar.