Hier zijn heel veel verschillende theorieen over. Een van die theorieen stelt dat er zich buiten dit heelal een oneindige hoeveelheid heelallen bevinden (multiversum) welke in zijn totaliteit alle mogelijke staten die een universum kan hebben, bevat. Dus ook een waar jij nu een rode broek aan hebt. En een waar jij een blauwe rok aan hebt. En een waar jij niet bestaat maar waar op de plek waar jij nu zit een vulkaanuitbarsting plaatsvindt welke slechts 3 micrometer groot is. En elke fractie van een seconde bevinden wij ons weer in een ander universum welke de opvolgende staat is van de collectieve beslissingen van de mensheid, het dierenrijk en alle omgevingsvariabelen van het universum. Pretty mindblowing.

Met andere woorden; niemand weet het, het kan van alles zijn maar er is geen manier om daar nu achter te komen. Maar blijf er vooral over nadenken!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Niets.
Teminste, dat is wat wij denken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk dat niemand dat (nog) weet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In zekere zin is heelal oneindig. Er is namelijk niks buiten wat bestaat.

Bekijk ook vorige vraag.!

http://www.goeievraag.nl/vraag/heelal-eindig-buiten-heelal.1422
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het woord zegt het al: Heel-al. Dat wil zeggen: alles wat er is. Daarbuiten kan dus niets meer zijn, want als er wat was, hoorde dat ook tot het heel-al.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Het heelal is oneindig, dus is er geen buiten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Buiten de grenzen van het heelal is er niets; geen tijd, geen afstanden en geen voorwerpen.Het heelal wordt elke seconde groter met de oppervlakte van drie voetbalvelden. Omdat die zover weg zijn is er ook een tijdverschil.Als de grens groter wordt dan gebeurt er op dat moment op die de plaats de bigbang opnieuw. Dus nu is er heel heel ver weg een bigbang en de volgende seconde ook enz.