Ziet de aarde er van een afstand ook als een lichtbolletje uit zoals bijvoorbeeld Mars?

Hiermee bedoel ik dat als je bijvoorbeeld vanaf mars naar de aarde kijk dat je dan ook een soort ster ziet

1.6K

Antwoorden (2)

vanuit de ruimte heeft de atmosfeer een blauwe kleur, met daarop de witte wolken, wit omdat de druppeltjes waaruit de wolken bestaan groot genoeg zijn om alle kleuren van het zonlicht te weerkaatsen. De continenten hebben vanuit de ruimte een donkergroene/bruine kleur.
https://www.rtlnieuws.nl/buitenland/zo-zien-de-aarde-en-de-maan-eruit-vanaf-mars
Toegevoegd op 26 juli 2018 05:45: tekst
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Ik denk niet dat je dat vanuit Mars allemaal kunt zien.
Hoogstens een totaal/meng kleur.
En dat flinterdunne laagje atmosfeer zie je echt niet.
Het plaatje in het antwoord van fremar gaat voorbij aan de mogelijkheden van het menselijk oog. Het is een sterk bewerkte compositie genomen vanuit een ruimtevaartuig om mars, en met redelijk sterke telescoopcamera's.
Je ziet daarom een véél grotere aarde en maan met veel details. Dat is echter NIET wat je als mens vanaf het Mars oppervlak zou zien !

Gezien je vraagstelling zijn juist dát van belang.

Veel realistischer is het plaatje op deze site: https://twistedsifter.com/2015/03/earth-from-mars-and-mars-from-earth/

Links zie je een foto gemaakt door de Mars-rover Curiosity van de aarde, terwijl we recht van de aarde juist naar Mars kijken.
Beide planeten lijken voor het menselijk oog inderdaad een soort 'ster' als is de aarde wat blauwig van kleur waar Mars juist een rode gloed heeft.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
Plus. Betere visie.