Wat moet ik doen om sterrenkunde te volgen?

Hallo, ik ben een leerling van het 6de jaar secundair onderwijs in Economie Moderne Talen. Ik heb een grote passie voor de sterrenkunde en zou het dolgraag verderstuderen. Jammer genoeg is er een probleem, nl. ik heb maar 3 uur wiskunde in de week, wat niet genoeg is om sterrenkunde te volgen. Mijn vraag hierbij is het volgende: wat kan ik doen om al die wiskunde in te halen, en waarschijnijk moet ik ook een pak van fysica inhalen. Wat raden julie mij aan? Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Antwoorden (1)

Beste,

Wat je kan doen, is je deelcertificaten halen op VWO niveau voor wiskunde en wiskunde. Dit betekend dat je een staatsexamen doet. Ikzelf heb meerdere mensen begeleid die dit hebben gedaan om bijvoorbeeld geneeskunde te gaan doen (in een zomervakantie de complete stof scheikunde of natuurkunde leren).

Via het DUO kan je je opgeven voor staatsexamens. Let er op dat je dan heel de VWO stof moet kennen en dat niet iets is wat je in een weekje doet (althans, de meeste niet).
https://duo.nl/particulier/staatsexamenkandidaat/u-doet-staatsexamen-vo/aanmelden-staatsexamen-vo.jsp

Vergeet ook niet om contact op te nemen met de faculteit waar je wil gaan studeren. Zij kunnen je wellicht ook op weg helpen.
Thecis