Hoe groot zou een bal zijn voor de aarde die relatief net zo groot is als de aarde voor de zon is?

Dus als je de aarde voorstelt als ware het de zon, hoe groot moet dan de bal zijn die de aarde voorstelt?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.2K
Reddie
6 jaar geleden
Diameter of massa?
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Diameter. Daarom vroeg ik groot, niet zwaar.

Het beste antwoord

De doorsnee van de zon is ongeveer 1.391.400 km.
De doorsnee van de aarde is ongeveer 12.742 km.
Dat is een verhouding van 109 : 1.
Daaruit volgt, dat 12.742 : 109 = 116,9 km. Dit is dan de doorsnee van de bal die jij bedoelt.
6 jaar geleden
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
En via deze simpele formule is elke andere schaal uit te rekenen.
(+)
Reddie
6 jaar geleden
De vraag is of de vraag gaat over de diameter of over de massa.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
6 jaar geleden
@Reddie
Er staat "Hoe groot" (=diameter) niet "Hoe zwaar" (=massa)
:-)
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Hoe ver staat dan de bal van de aarde in relatie van de aarde tot de zon?
kierkegaard47
6 jaar geleden
De afstand Aarde zon is ongeveer 150 miljoen kilometer (er zijn preciezere schattingen). 150 miljoen /109 = 1 miljoen 376 duizend km. Om dat in perspectief te brengen: dat is nog altijd iets meer dan 3 en half keer de afstand aarde-maan.

Andere antwoorden (1)

4679816.51376 km2 dus heel klein ongeveer 2x zo groot als de maan