Wat is er op Mars wat er op de Maan niet is?

We zijn nu volop met Mars bezig, maar op de Maan zijn we al jaren niet geweest terwijl dit veel dichterbij is, dus wat is er op Mars wel wat er op de maan niet is?

Toegevoegd na 53 seconden:
Of juist andersom: wat is er op de Maan wel waarom we er niet meer komen.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Het beste antwoord

Het feit dat er nu veel aandacht op Mars gericht is, heeft niet per se te maken met zaken die er op Mars wel zijn en op de maan niet. De mens heeft van nature de drang tot ontdekking en wil dus steeds verder reizen. Het gaat dus vooral ook om 'de volgende stap in de ruimte' en dan is, na de maan, Mars de dichtstbijzijnde volgende bestemming. Daarnaast beschikt Mars, zoals al gezegd, over een (weliswaar dunne) atmosfeer, een op aarde lijkend dag- en nachtritme en de aanwezigheid van water, waardoor het verhoudingsgewijs iets eenvoudiger zal zijn om op Mars te verblijven dan op de maan (als je de tijd die het duurt om er te komen even buiten beschouwing laat).
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De maan is al goed onderzocht en er is geen water te vinden. We weten nog niet alles over mars en er is daar heel misschien water onder de grond oud.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Een atmosfeer; zwaartekracht; min of meer normale dag- en nachtlengte; ws water
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
We weten nog niet wat er precies op Mars is dat maakt het zo interessant.
Van de Maan weten we voornamelijk al wat er is en is het du veel minder interessant.