Kan je je voorbereiden om astronaut te worden op je zestiende?

Ik bedoel op de opleiding.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Het beste antwoord

Hier vind je info over opleiding bij de ESA:
www.esa.int/SPECIALS/Astronaut_Selection/index.html en
www.esa.int/SPECIALS/Astronaut_Selection/SEML840YUFF_0.html
Opleiding vindt o.a. plaats in: European Astronaut Centrein Cologne, Duitsland.

Goed Engels kunnen spreken is alvast een strenge vereiste. Meer informatie kan je verkrijgen via dit adres: Jean.Coisne.Konijn apenstaart esa.int.
(Verwijder de rabbit.) Bellen kan ook: 0049-22036001113.
Heeft allemaal alleen zin als je in het Engels kan emailen en bellen.
Hier is een test voor jezelf (uiteraard weer Engels):
http://webservices.esa.int/eas/sampletest/

André Kuipers zegt over je vraag (wel gericht op iets jongere kinderen):
" ‘Om astronaut te worden is het belangrijk dat je goed je best doet op school en later dingen gaat leren die je leuk vindt en waar je goed in bent. En je moet gezond leven. Dus goed eten, niet teveel snoep en vette dingen, en veel bewegen en sporten. Ook is het belangrijk dat je goed met anderen omgaat en geen ruzie maakt.’"

"Hoe word je astronaut? Volgens de online Frequently Asked Questions-lijst van Jonathan P. Leech moet je een goede gezondheid hebben en een goed gezichtsvermogen. Wie 1000 vlieguren heeft als straaljagerpiloot, kan bij de NASA een kandidaatsplaats proberen te verwerven als astronaut-piloot, op voorwaarde dat je de Amerikaanse nationaliteit hebt. Voor een plaats als mission specialist zijn de eisen iets minder strikt: medisch geschikt voor de burgerluchtvaart; lengte 149,6 tot 193,0 centimeter; gezichtsscherpte 20/150 of beter, voor elk oog te corrigeren tot 20/20. Zowel astronaut-piloten als mission specialists moeten op zijn minst een baccalaureaatsexamen hebben in de natuurwetenschappen, medicijnen, biowetenschappen of techniek, alsmede drie jaar werkervaring (minder bij hogere academische graden)."

"Wie ooit nog eens astronaut wil worden, moet kunnen volhouden. Veel astronauten haalden het de eerste keer niet, maar werden later alsnog uitgekozen. Geen Amerikaans paspoort? Ook niet getreurd. Na zijn opleiding tot ESA-astronaut kreeg Wubbo Ockels ook de NASA-opleiding. De Amerikanen maakten toen het grapje dat Ockels mee moest om – net als Hans Brinker dat bij een dijk deed – met zijn duim een eventueel gat in de shuttle dicht te houden. En laat er tijdens Ockels vlucht nou toch werkelijk even een lek in de shuttle zijn geweest waardoor lucht wegstroomde…"

Russisch kunnen spreken bijvoorbeeld, is geen vereiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja , enorm goed in wiskunde en natuurkunde oefenen en natuurlijk Engels , maar Russisch ivm de samen werking zou zeker een pre kunnen zijn . En een ijzer sterke conditie , het verblijf in de ruimte tast je spieren ernstig aan . Het is een aanslag op je gestel . Daarbij enorm stress bestendig zijn . Een goede coördinatie , snel kunnen multitasken . Eigenlijk de zelfde vaardigheden als een straal jager piloot . Vaak zijn het ook militair piloten die gevraagd worden . Dus goed studeren en sporten .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar zelfs dan; of je dan als 16-jarige kan worden aangenomen, lijkt me niet.
MissBiggie
11 jaar geleden
Zo lees ik het ook hoor: om austronaut te worden op je 16e ...
Volgens de online Frequently Asked Questions-lijst van Jonathan P. Leech moet je een goede gezondheid hebben en een goed gezichtsvermogen. Wie 1000 vlieguren heeft als straaljagerpiloot, kan bij de NASA een kandidaatsplaats proberen te verwerven als astronaut-piloot. Voor zo’n plaats als mission specialist zijn de eisen iets minder strikt: medisch geschikt voor de burgerluchtvaart; lengte 149,6 tot 193,0 centimeter; gezichtsscherpte 20/150 of beter, voor elk oog te corrigeren tot 20/20. Zowel astronaut-piloten als mission specialists moeten op zijn minst een baccalaureaatsexamen hebben in de natuurwetenschappen, medicijnen, biowetenschappen of techniek, alsmede drie jaar werkervaring (minder bij hogere academische graden)

Toegevoegd na 1 minuut:
http://www.kennislink.nl/publicaties/hoe-word-je-astronaut
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat ik je wel kan aanraden om in het plaatje te vallen is om mininaal VWO te doen in combinatie met profielkeuze NT en NG. Informeer hiernaar bij je school. Wat al gezegd was is dat het handig is als je er nog een baan en dan niet een simpele baan erbij moet doen. Dan ben je nog intressanter.