'beter' is lastig te zeggen, ligt aan wat je wilt en een kwalitatief betere lens van 900mm geeft een mooier beeld dan een wazige 1200mm lens.

Het verschil is de vergrotingsfactor, ofwel hoe ver je inzoomt. 1200mm zal sterker vergroten dan 900mm. Je haalt dus het onderwerp dichterbij en ziet meer details. Lastige van sterk vergroten is wel, dat het hoe verder je inzoomt hoe lastig het is om een stabiel beeld te krijgen, want elke trilling of beweging van de telescoon vergroot je ook meer. Je hebt dan een beter statief nodig.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
koraal19
6 jaar geleden
bedankt voor je antwoord,als ik naar prijs kijk,
hoe langer de buis hoe duurder!