Wanneer kan ik Sterrenkunde(Astronomie), Kosmologie studeren?

Hallo,
Ik zit nu in het 3e jaar.
Na het vwo wil ik misschien het heelal bestuderen. heb je daar meer voor nodig dan een gewone gymnasium diploma?
Iemand die dat toevallig weet?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
2.8K

Antwoorden (2)

Nee een andere vooropeleiding heb je niet nodig, een VWO of Gymnasium diploma juist dat wat je moet hebben.
Alleen wel met het juiste pakket. Voor deze opleiding is het beste om voor een Natuur en techniek profiel te kiezen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Maar er zijn meer mogelijkheden, ook met andere profielen:
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
InNijmegen, Leiden, Amsterdam en Groningen.
VWO is prima als vooropleiding. Mits je de juiste vakken hebt natuurlijk ;-)

"Sinds 2010 geldt dat een VWO-profiel met de vakken wiskunde B en Natuurkunde direct toegang geeft. De Universiteit Leiden, de Universiteit van Amsterdam en de Rijksuniversiteit Groningen doen ook aan Matching. Door middel van een matchingactiviteit wordt bepaald of de studie daadwerkelijk de juiste keuze is, en of begeleiding gewenst is. "