Hoe kun je scherpe fotos krijgen als je snelheid 50.000 km p/u is?

De new horizon gaat foto's van pluto nemen. Nu reist hij met zo'n 50.000 km p/u lang pluto. Maar als ik met een toestel wat beweeg wordt de foto al erg wazig. Hoe wordt dat probleem ondervangen?

8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
en omdat alles in de ruimte langzamer gaat en verder weg is en lijkt dicht bij

Het beste antwoord

Als de afstand tot Pluto groot is, heb je geen last van bewegingsonscherpte.
Vergelijk hiermee een overvliegend vliegtuig (is nog heel dicht bij).
Dat vliegtuig vliegt met 900km/h, maar voor je oog (en voor een camera) is de beweging behoorlijk langzaam.
Reddie
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Daarnaast beweegt de camera met het object mee.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is onvergelijkbaar en kennelijk ook niet juist. Op CNN zijn beelden onduidelijke beelden zichtbaar van Pluto uit 2006 een wazige stip.Maar ook de nieuwsfoto's die nu zijn doorgestuurd naar Aarde zijn niet allemaal even scherp. Waarschijnlijk ligt dat aan de afstand tot het object(betrekkelijk dichtbij) en de camera die met een snelheid van +50.000 km ph langs komt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Waarschijnlijk zijn de duidelijke foto's op een gunstige afstand gemaakt. De onduidelijke op een te grote of te nabije afstand.