Wat is het verst mogelijke punt dat de mensheid kan bereiken in het universum?

rekening houdend met: brandstof, informatieverzending. De mensheid kan het bereiken maar er hoeft geen mens in het voertuig te zitten. Er moet dus nog wel een verbinding zijn met het voertuig

Ik bedoel dus de mensheid ooit, niet rekening houdend met de technologie beschikbaar in deze tijd, maar de technologie die we waarschijnlijk ooit beschikbaar zullen hebben.

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Het is niet oneindig ver.
Wij kunnen maximaal met de lichtsnelheid reizen, maar het heelal dijt versneld uit. Daarom komt er een moment dat de uitdijingssnelheid groter is dan de lichtsnelheid (dat kan dan weer wel ;)). Op dat moment beweegt hetgene waar we naar op weg zijn sneller van ons af dan we zelf kunnen reizen, en kunnen we het dus nooit bereiken. Maar waar (plaats en tijd) dit punt ligt weet ik niet precies, maar het is wel uit te rekenen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Momenteel kunnen we volgens mij een paar zonnestelsels verderop bereiken en nog een zwak signaal doorkrijgen, maar dan houdt het echt op en dan is er niet veel apperatuur aan boord. Wel zijn er allerlei technieken die men aan het ontwikkelen is waarmee dit best wel eens in een paar jaar erg op kan lopen.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oneindig

Met kernenergie heb je oneindige energie de je de ruimte kunt insturen,

en verbinding met radiosignalen maar duurt weer heel lang voordat die op de wereld zijn
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Onzin. Pure onzin. De brandstofstaven zijn eindig. Maar we schieten liever geen radioactieve isotopen de ruimte in. Het kan bij de lancering ook fout gaan natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
als je nou dit niet als reactie had gezegd zou ik zeggen.. beste antwoord
Ongeveer 10 lichtjaar voor een enkele reis. Met de ontwikkeling van ion rockets of zonnekrachtspiegels kan dit in de toekomst verder omhoog.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
oneindig, we kunnen kunnen zover komen als we willen, maar dan moeten we wel geduld hebben