De heldere sterren op deze foto, staan ze nu voor of achter de sterrencluster?

De helder schijnende sterren in de foto. Staan die nou voor, of achter de sterren wolk? (of hoe dat ook heet)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

In deze twee dimensionale afbeelding is het heel moeilijk te bepalen of deze heldere sterren voor de nevel zitten of erachter. Met apps zoals 'starwalk' zou je de sterren kunnen traceren en de ware positie t.o.v. de nevel kunnen vaststellen.