Wat is het laatste element wat gevormd is?

Is het laatste element wat gevormd is ook het zwaarste,
en Zouden er op andere planeten ook elementen kunnen zijn welke wij nog niet kennen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nieuw zwaarste element heet copernicium

Het lijkt allemaal een hoop eer om niets als je een levensduur van slechts microseconden hebt, maar het atoomnummer 112 mag zich nu officieel copernicium
noemen. Voor het eerst in een laboratorium gevormd in 1996, leed het tot op heden een wat armoedig en nauwelijks erkend bestaan onder de provisorische wetenschappelijke naam ununbium.

Het is meer dan vijftig jaar geleden dat het laatste 'natuurlijke' element werd ontdekt. Daarna werd het periodieke systeem alleen verrijkt met kunstmatig gevormde elementen. Die zijn geen lang leven beschoren. Zo ook dit 277 keer zo zwaar als waterstof zijnde copernicium (Cn).

Wat betreft de vraag of er op andere planeten zich elementen kunnen bevinden, die we nog niet kennen; dit is best mogelijk. Wellicht ontdekken we er in de toekomst nog een aantal.
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Kijk hier maar even.