Zou het universum nog een planeet hebben met precies dezelfde mensen als op Aarde?

Dan heb ik het niet over aliens maar over echte mensen. Misschien dat er op nog een planeet die niet is ontdekt precies nog iemand rondloopt zoals ik.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.3K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik kan me niet voorstellen dat er nog meer wezens zijn die er zo'n zootje van maken als wij met z'n allen doen op dit moment.

Het beste antwoord

Hierop een antwoord te geven kan eigenlijk niet, simpelweg omdat er zelfs over het ons mensheid nog vele vragen onbeantwoord blijven.

Het leven dat wij kennen is niet van de aarde omdat de aarde in haar ontstaan simpel geen leven kende en bestond uit 1 grote bal met gaos en enorme lava stromen zelfs water was er niet.
De aarde heeft in haar bestaan vele inslagen gehad van kometen enz.
Waar deze kometen vandaan kwamen weten we niet en zullen we ook wel nooit met zekerheid kunnen aantonen wel is zeker dat er microben en water meekwam.

Dus het begin van leven, microben kwamen dus meeliften net zoals het water.

En vanuit deze microben is het leven ontstaan zoals wij dit kennen.
Alles evalueerde uiteindelijk in het leven wat wij nu kennen en paste zich geleidelijk aan op de aarde.

Het is dus zeker niet ondenkbaar dat het zelfde proces ook elders heeft plaats gevonden.
Maar of dit uiteindelijk tot exacte kopieën van mensen heeft ontwikkeld is zeer onwaarschijnlijk omdat dan in het totale evolutie proces de omstandigheden gelijk moeten zijn geweest als die van de aarde.

Dit neemt niet weg dat het zeker niet onwaarschijnlijk is dat er “mensen” aanwezig zijn in de ruimte die wel degelijk veel van ons weg kunnen hebben of anders om natuurlijk.

Dat er leven is, is wel zeker maar voorlopig blijft het de vraag hoe dit er uit zal zien.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (12)

heel onwaarschijnlijk.
er is best kans dat er een planeet is, waar (menselijk) leven mogelijk is.
alleen zelfs als alle omstandigheden hetzelfde zijn als op aarde, zullen er geen 'mensen' zijn op andere planeten.
want mensen planten zich seksueel voort.
dat zorgt dat het DNA telkens iets verandert, (evolutie)
en de kans is minimaal dat die veranderingen precies hetzelfde zijn op een andere planeet.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
m.a.w. er zijn zoveel variabelen, en de kans dat je onze waarden voor die variabelen aantreft is nihil.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1
Dat is uiterst onwaarschijnlijk, daar dan alle condities op die vreemde planeet 100% gelijk zouden moeten zijn als op aarde inclusief het evolutieproces. Denk dat die kans kleiner is dan 1%.

Toegevoegd na 1 minuut:
Zelfs als mensen op een bewoonbare planeet gaan wonen, zullen die binnen een paar generaties afwijken van de mensen op aarde.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk dat 1% wel behoorlijk overgeschat is. Ik denk dat die kans vele malen kleiner is, met zoveel factoren. Verder een goed antwoord. +1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tegenwoordig hoeft de mens zich niet te evolueren omdat er geen sprake meer is van survival of the fittest. De "zwakkeren" kunnen zich nu ook voortplanten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit evolueren heeft niks te maken met zwak. Het feit is er dat de homosapiens aan het uitsterven en het tijdperk van de homogalacticus is begonnen. (Google er eventueel maar eens op).
Homogalacticus houdt in dat er een groot aantal verschillende type mensen gaan ontstaan. Aangepast aan de omstandigheden.
Als voorbeeld noem ik maanbewoning, de mensen die daar gaan wonen zullen binnen enkele generaties veel langer en magerder zijn als de mens op Aarde, daarnaast is het voor hun ook onmogelijk zijn de Aarde te bezoeken daar zij daar de spiermassa niet meer voor hebben.
Dit voorbeeld zal opgaan voor iedere( in meer of mindere mate op) locatie waar de mens zich zal vestigen.
Zeer onwaarschijnlijk.

Ons ontstaan hangt simpelweg van te veel verschillende factoren af. Om even een aantal te noemen:
- de positie van ons zonnestelsel in het sterrenstelsel
- de grootte en brandintensiteit van de Zon
- de grootte en samenstelling van de Aarde
- de afstand Zon-Aarde
- de draaisnelheid van de Aarde om haar eigen as
- de snelheid van de Aarde waarmee deze om de Zon heen vliegt
- de grootte van de Maan

Zelfs met al deze factoren is er nog heel veel 'geluk' en 'toeval' aan te pas gekomen voordat wij zijn ontstaan. De kans dat ergens nog een planeet is met precies dezelfde mensen is dus onvoorstelbaar klein.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dit is oneindig onwaarschijnlijk. En zoals je weet, gebeurt alles dat oneindig onwaarschijnlijk is, bijna vanzelf. Dus ik zeg: Ja. Gewoon, omdat het kan!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik denk het niet. Alle planeten in ons zonnestelsel kennen geen menselijk leven. Het hangt ervan af hoeveel zonnestelsels er zijn wat de kans is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Waarschijnlijk niet, maar men praat wel over demensies.
In een andere demensie is wel een planeet waar precies dezelfde dingen gebeuren als hier, het is namelijk een soort van kopie. Eigenlijk is het niet echt een planeet, maar gewoon precies dezelfde weergaven van ons universum waar ook precies hetzelfde gebeurt. Er zijn ontelbare demensies, dus er zijn ontelbare plaatsen waar deze situatie zich nu ook plaats vindt!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gezien de onmetelijkheid van het universum zou je de kans dat er nog een planeet met intelligente levende wezens is als bijna even groot kunnen inschatten als de kans dat wij hier zijn.

Die kans is best wel groot.

(Even terzijde, kansberekening met oneindigheden is tamelijk op het randje en moet vooral niet worden ingezet bij kansspelen)

De kans daarentegen dat op zo'n planeet alles zich exact zo ontwikkeld als hier is zo onmetelijk klein, daar hoef je geen rekening mee te houden.

De kans dat ik dubbel besta acht ik vrijwel nihil.

De kans dat ik ooit opnieuw ontsta is denk ik ongeveer twee keer zo groot.
14 jaar geleden
Gezien je afbeelding zou ik het helemaal niet erg vinden maar dat terzijde.
Gezien de afmetingen van de kosmos en de kennis die wij daar als mens van hebben (er zijn talloze melkwegstelsels met nog talrijker aantal planeten en we kennen nog maar een fractie van ons eigen melkwegstelsel)zou het mij niet verbazen als ergens nog een of meedere beschavingen zouden zijn, en wat kan de oorzaak zijn dat het hier wel kan en elders niet.
Het blijft theoretisch maar dat schept ook weer theoretische mogelijkheden.
Ruim theoretisch bestaan we allemaal uit sterrenstof
Wie zegt mij dat niet de andere helft van het genetisch materiaal een paar miljard lichtjaren hier vandaan, hetzelfde is overkomen. Persoonlijk zou ik geen reden kunnen bedenken op grond waarvan dat niet mogelijk zou kunnen zijn afgezien van het idee dat het niet erg aannemelijk is, maar had je 100 jaar geleden tegen iemand gezegt dat je een doosje hebt waar je eten in doet en dat je 30 seconden na het indrukken van een knopje warm eten hebt, dan hadden ze je levend verbrand nog voor je de tijd had het te bewijzen.
.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nou waar mensen leven niet maar ik denk dat er wel ofzo atomen zijn die daar leven. want als die planeet verder is dan pluto ( bestaat niet meer ) dan kan de mens er niet meer leven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
heee puck,
ik denk dat het best zou kunnen dat er ergens in een verver zonnestelsel een 2e aarde is.
of alles daar precies het zelfde is? nee dat niet.
een exacte kopie van de aarde is echt heel onwaarschijnlijk maar je kan niets uitsluiten tot het is bewezen.
ik geloof wel dat er ergens in het zonnestelsel nog leven is, maar niet zoals hier en dan een hele hoop zonnestelsels verder.

xxxxxxx

Toegevoegd na 48 seconden:
maar ze lijken misschien wel op ons (:
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In dit heelal is het extreem onwaarschijnlijk dat zoiets kan gebeuren. Zoals de "Navi's" in de film Avatar is nog het meeste wat andere rassen op ons zouden kunnen lijken, maar dan is het natuurlijk niet op de eerste de beste ster, misschien wel aan het andere eind van het universum.
Er bestaat ook een theorie over een parallel universum die precies hetzelfde is als de onze, maar dan gemaakt van anti-materie. als dat bestond, en je erheenkon, zou je er prima kunnen leven, als je maar ook uit anti-materie bestond, want als materie en anti-materie elkaar aanraken, heffen ze elkaar op en komt er een enorme hoeveelheid energie vrij. als je 70 kg weegt, de energie ongeveer 140.000 keer de atoombom van Hiroshima zal overtreffen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Op aarde is elk mens uniek, de kans dat je er precies hetzelfde uitziet als iemand anders is 1:60.000.000.000 1 op 60 miljard :O!!

Een tig kilometer weg van hier, PPPFFOOEEE 60 miljard x ???