hoe zit het met die planeet bij de ster tau ceti?

Ik heb gelezen dat er mogelijk een planeet bestaat waar leven op kan zijn
Die bij de ster tau ceti zweeft.
Dat artikel is van 2012 dus ik vroeg me af of daar nog meer informatie over gekomen is en of de telescopen daar op in kunnen zoomen.
Alvast bedakt!

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Antwoorden (1)

Daar is verder nog geen informatie over.

Op dit moment is het enige wat men kan constateren dat sterren planeten hebben en men kan bij benadering bepalen hoe de baan van een planeet is. Op basis van dit laatste kan met de conclusie trekken dat een planeet zich in de leefbare zone van een ster beweegt. Leefbare zone betekent in dit verband niet meer dan dat de afstand van de planeet tot de ster dusdanig is dat op de planeet vloeibaar water kan voorkomen.

Telescopen die kunnen inzoomen op planeten rondom sterren zijn er nog niet.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ok, bedankt!
Waarschijnlijk zijn mensen al druk bezig om telescopen te bouwen die daar ver op kunnen inzoomen!