is er ooit iemand de dupe geweest van iets wat uit de ruimte kwam vallen?

bv van een komeet.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Het beste antwoord

ja, meteorieten slaan weleens in daken van huizen en autoruiten, zie link
ongetwijfeld is er ook een keer iemand geraakt door een meteoriet, maar die kans is wel kleiner natuurlijk dan een huis of auto.

ruimteafval, wat astronauten in de ruimte hebben achtergelaten of verloren en wat naar aarde valt, verbrandt in de dampkring.

Toegevoegd na 2 minuten:
er worden wel eens mensen geraakt, lang leve Google ;)

http://www.waarmaarraar.nl/pages/re/42430/Jongen_geraakt_door_meteoriet_.html

Toegevoegd na 6 minuten:
de reden dat ruimteafval in zijn geheel verbrandt in de dampkring en meteorieten maar gedeeltelijk, is de veel hogere snelheid die meteorieten hebben.

De snelheid waarmee meteoroïden de atmosfeer binnenkomen bedraagt 35 000 tot 250 000 km/h (10 tot 70 km/s). (bron: Wikipedia).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

De dinosaurussen zijn uitgestorven door een grote meteoriet. Dus ja.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, op 7 april 1990 dacht een gezin uit het plaatsje Glanerbrug (bij Enschede)dat er in hun huis ingebroken was. Uit nader onderzoek bleek dat er een meteoriet door het dak van het huis naar binnen gevallen was. De schade was enorm.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
In 1908 was er een enorme inslag in Noord-Siberië.
Ze is gevallen in een zeer dun bevolkt gebied ... ik zou eens moeten opzoeken of er doden waren.
Moest zo'n meteoriet op bijv. Nederland zou dit miljoenen doden betekenen.

Toegevoegd na 9 minuten:
Maar ook satellieten en brokstukken daarvan vormen een potentieel gevaar.
Satelliet op huis in China ;zie link