Wat is black knight satellite?

Ik heb wel eens gehoord van de black knight satellite. Maar ik vraag me af of dit echt door nasa is vastgesteld of dat het gwn een kwestie is van photoshoppen. Of kan het ook gwn een meteoriet zijn die om de aarde draait?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
5.7K
Antoni
9 jaar geleden
Interessante websites over dit onderwerp vind je hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Black_Knight_satellite http://www.armaghplanet.com/blog/the-truth-about-the-black-knight-satellite-mystery.html

Het beste antwoord

Al minimaal 50 jaar schijnt er een mysterieuze satelliet rond de Aarde te gecirkeld te hebben genaamd de ‘Black Knight’ satelliet. De foto’s die van dit object zijn gemaakt vanuit de Space Shuttle zouden simpelweg vervalsingen kunnen zijn, maar wat het fenomeen interessant maakt, is het feit dat de overheid van de Verenigde Staten er destijds een officiële verklaring over hebben uitgegeven en zelfs ver ging dat er een onderzoekscommissie naar werd ingesteld.

Enkele maanden na de ontdekking van het object door diverse radarstations, op 3 september 1960, nam een speciale volgcamera, geplaatst op het terrein van de Grumman Aircraft Corporation gelegen op Long Island een foto van het mysterieuze object. Ten tijde van het moment dat deze foto werd geschoten, was de satelliet al zo’n twee weken lang vanaf de grond zichtbaar. Meerdere mensen maakten destijds melding van een rood gloeiend object dat van oost naar west vloog. Deze richting was heel opmerkelijk, omdat de meeste satellieten uit die periode zich in omgekeerde richting bewogen. Een ander opmerkelijk verschil was dat het object ongeveer drie maal sneller voortbewoog dan een gewone aardse satelliet uit die tijd.

In 1988, tijdens de vlucht van de Space Shuttle Endeavour in december werden er foto’s gemaakt van een object dat volgens de officiële lezing simpelweg ruimte puin zou zijn. Anderen denken echter wel degelijk aan een UFO en mogelijk aan de ‘Black Knight’ satelliet. Gesteld dat het inderdaad een satelliet is? Wat zou het dan kunnen zijn? Gaat het hier om een geheim miitair project uit de jaren ’50 en ’60, ten tijde dat de ruimtevaart nog in de kinderschoenen stond? En zo ja was het dan een Russisch of Amerikaans project? En niet in de laatste plaats hoe verklaard het dat het uit de jaren ’20 en ’30 stammende radiosignalen uitzond? Of zou het hier toch gaan omm een tienduizenden jaren oud artefact van een verloren gegane Aardse beschaving? En dan is er nog de mogelijkheid dat het een buitenaardse oorsprong had.

Toegevoegd na 16 minuten:
Hier nog wat info, afkomstig van de Engelse Wikipedia:

Van een object gefotografeerd in 1998 tijdens de STS-88 missie wordt beweerd dat dir een 'alien artefact' is. Het is echter waarschijnlijker dat de foto's zijn van een thermische deken die verloren werd tijdens een EVA.

De foto hieronder is één van die bewuste foto's.
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt voor de informatie. Het is dus eigenlijk nog een mysterie?
Ozewiezewozewiezewallakristallix
9 jaar geleden
Het is net zoiets als de UFO van Roswell en Area-51.
Er zijn verhalen ontstaan gemengt met fantasie en halve waarnemingen. Niemand kan bewijzen dat het onzin is, dus houden de believers vol dat het wél waar is. Trek je eigen conclusie ;-)
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
haha, oke
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Een mooie uitleg. +1.
Thecis
9 jaar geleden
Blijft een fantastisch item.
Goede uitleg, +